Ledig!

Åh så underbart, idag ska jag umgår med mina killar helaste dagen. Först ska vi till deras gammelmormor, och äta glass på stan. Sedan ut till pappa & mamma. Badkläder ska med, förstås. Och kameran. Eller alla kameror, vet aldrig vad man stöter på för kul när man minst anar det. Jag ska åka en sväng förbi här hemma och hämta kameror, Sonya och lite leksaker. Kanske Elis cykel.

Testade den vattentäta kameran igår, och den var kul! Fast vattnet i Stavsjön var alldeles för grumligt. Men i badhuset kommer den bli perfa :-)

Tis - ons jobbade jag delade turer, och det var trist. Dagarna blir så långa då. Men Madde gjorde mig sällskap mina lediga timmar på tisdagen, vi fikade och gick en prommis. Igår åkte jag ut till P&M mellan arbetspassen. Tog med Sonya ner till vattnet, provade kameran och lät henne simma lite. När det är folktomt får hon bada där, annars brukar jag inte låta henne göra det, alla uppskattar inte hundar på badplatser.

Nehej, nu är det dags att göra oss klara. Jösses vad barnen är pigga idag. Alvin vaknade halv fyra, och skulle upp. Tvärledsen över att han inte fick. Han somnade under gråt. Sedan vaknade han 5.15, och skulle "titta nojji" (Rorri) vilket han heller inte fick. Somnade om under tårar, igen. Och så vaknade han sex, och fick faktiskt se på Rorri. Då vaknade Elis också, och sedan dess har det varit fullt ööööös.


Tjingeling // Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0