Lång dag.

Den här dagen har varit låååång, men det är väl för att jag fått mycket uträttat.

Tänker inte bli långrandig i mitt bloggande ikväll. En enkel lista får summera min dag då jag faktiskt är för trött för att blogga "på riktigt".

- Började dagen med vovvepromenad och frulle vid sjutiden. Pappsen kom över och hjälpte Björn med formbygget i källartrappen. I morgon ska det gjutas.
- Jag och barnen knallade ut i skogen och plockade blåbär, och fikade med saft och bullar. Kom hem vid halv tio.tiden.
- Jag bytte om, och så gick vi ner på stan. Handlade och hälsde på gammelmormor.
- Väl hemma igen var det dags för fika, Björn hade fått besök och vi fikade med mackor och kakor och tårta.
- Pappa åkte hem, och jag och barnen var ute medan björn städade. Jag monterade av allt tyg från sulkyn och tvättade det, vilken skillnad det blev.
- Jag städade ut ett stort skåp som jag haft till alla mina penslar, block, pennor och fotosaker, men oredan hade gått överstyr och man tordes knappt öppna skåpet längre. Men nu är det finfint där. Under tiden hann Alvin somna pladask på golvet, en kvart senare gjorde Elis samma sak. Med stövlar och galonisar på.
- Jag tog fem minuters datatid, men då vaknade Alvin (nähej, ovanligt), och ville mysa lite. Så jag satte mig med honom vardagsrummet och vi sov tillsammans i en timme till.
- Vaknade av att Björn kom in och skulle gå upp och duscha, då väckte jag barnen och vi började med middagen.
- Efter maten gick jag och Elis (eller ja, Elis cyklade) till farfar och släppte ut deras katt. Sedan handlade vi, köpte en glass och så gick vi till lekparken innan vi kom hem.
- Väl hemma mumsade vi på massa blåbär och glass/kesälla. Sedan duschade jag barnen och satte dom i tv:soffan.
- Till sist kom Björn in och satte sig med barnen, och jag gikc en prommis med Sonya innan jag hamnade här.

Nu ska jag göra te.

I morgon ska jag till frissan, ahhhhhh! Jag njuter redan nu. Fan så skönt det ska bli. Har inte gjort något med håret sedan innan jul, det är alldeles för länge sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0