Jobba, jobba.

Ja, fast än så länge sitter jag hemma. Har läst lite nät-tidningar, rastat Sonya, ätit frukost. Och skalat och skivat äpplen till pojkarna. Alvin sov 13 timmar i natt. Fast han vaknade vid fyra. "Jöja billing mamma. Jöja billing mamma." Han somnade ju innan vällingen var klar igår, kraken. Fast han äter inte vällling så ofta på kvällen, ett par gånger i veckan. Igår var han lite extra pipig eftersom han inte hade sovit på dagen, men han hann som sagt somna innan vällingen kom.

Jag jobbar bara till 12 idag, men sedan går jag in extra ikväll några timmar. Högst frivilligt dock. I morgon jobbar jag 8-20, någon som vill luncha mellan 12-13? Fräsigt att lägga ut en förfrågan på nätet, hoho. Onsdag är jag ledig, då ska vi (om vädret tillåter) ge oss ut på sjön. Torsdag jobbar jag 8-16 och fredag 16-20. Det blev visst en helrapport om mina arbetstider den här veckan. Jag räknar ju ner til S.E.M.E.S.T.E.R.N. Ahhhh, 16.01 på fredag kommer vara sommarens skönaste dag.

Vädret ser lovande ut idag, sol för en gångs skull. Lutar åt att jag promenerar till jobbet. Känns fel att ta bilen när jag kan gå, och vädret är fin. Fast jag får ont i foten av att knalla. Fan att det där aldrig blir bra alltså. Framåt kvällarna (om jag gått lite på dagen) vet jag inte hur jag ska sitta, för forfan gör ont i vilken vinkel jag än han den i. Och jag behöver ju röra på mig för sjutton. Jag är van vid det, och nu känns det som om jag är slöare än någonsin.

Kanske åker ut till pappa & mamma en stund efter jobbet, de kom hem igår kväll efter sin Norgevistelse. Barnen har saknat dom, och Elis har framförallt saknat sin älskade traktor. (En åkgräsklippare som förmodligen är äldre än mig. Den får han köra själv, under morfars övervakning, och han tröttnar aldrig. Elis alltså, morfar tröttnar nog efter fem minuter)

Nu ska jag borsta tänderna, och sedan byta om och knalla iväg. Hoppas solen skiner på er mina vänner :)


Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0