Helg.

Tänk, nu är helgen över. I går morse kändes det som om helgen skulle bli hur lång som helst, men dagarna har bara rusat fram.

Gårdagen spenderades på IKEA. Vi införskaffade en ny säng åt Alvin. Fast vi höll på att komma hem utan. Föst började det med att madrasserna var slut, så vi skulle få köpa skyltexet. Men det var okey. Bad killen kolla så att sängen väl fanns. Vilket den såklart inte gjorde. Vi kunde få köpa skyltexet, till redicerat pris. Okey, det gick vi med på (Vi=jag. Björn satt i lekhörnan i restaurangen med barnen). Kunde de då skicka ner sängen som var uppmonterad till varuutlämningen? Nehej då. Jag fick vackert knalla igenom ett proppfullt IKEA (Lördag/semester=inte bra) ner till "Tag det själv-lagret" och hämta en flakvagn. Sedan gå mot allt folk upp till näst översta våningen igen. Bara för att mötas av ett -Ehh, hoppsan, de fanns visst i lager. Jag läste på fel rad...".

Men bortsett från det gick allt finfint. Avslutade med lite handling i affärerna runtomkring.

Idag har vi hälsat på mormor, vi fikade och pratade en lång stund. Sedan lekte vi i lekparken, handlade och grillade. Barnen var grymt trötta då ingen av dom hann sova på dagen, Alvin somnade kvart över sex, och Elis somnade en halvtimme efter det. De lär vara pigga i morgon bitti.

Nu ska jag fixa fika till mig och Björn.

Ha en trevlig kväll mina vänner :-)

(Nu är det nedräkning som gäller, fyra arbetsdagar kvar, sedan är det SEMESTER!)

  

Tjingeling // Hanna ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0