Fika.

Vattenkokaren puttrar och i micron finns nypoppade popcorn. Ahhhhh.

Hämtingen gick bra i alla fall, förutom att flyget var försenat. Men det är väl inte ovanligt. Alvin var så snäll och lugn och satt och roade mig under hela bilfärden fram och tillbaka till Nyköping.

Väl hemma satt pappa, Elis och björn och väntade. Vi fikade med nyköpta wienerbröd och kaffe. Sedan skjutsade jag hem pappa. Och efter det en liten vila/lugn hemmavistelse innan jag gick till frissan. Väl klar där handlade jag, och åkte hem och gjorde mat. Sill och potatis. Älskar det! Och så lite hots och korvbröd till killarna. Den stora också ;-).

Sedan fick Elis cykla med mig hem till gammelmormor som behövde ha handlat. Elis fick köpa en glass som han smarrade på hos gammelmormor.

Och så cyklade han hem, störtdök två gången. En gång rakt in i en vägg, han är rätt så duktig på att prata med mig och inte kolla vart han cyklar.

Nu sitter Elis och Björn och väntar på fika, bäst jag hinner upp med det innan Elis somnar. Alvin somnade för en timme sedan, han var tvärslut.

Hoppas kunna ta mig ut till blåbärsskogen i morgon, om pojkarna vill med. (Sara, vill du ha bärplockningssällskap någon dag så hojta till!)

Kommentarer
Postat av: Sara

Lätt! Jag älskar att plocka bär! Om jag ska ha båda ungarna med mig så måste jag passa på medan Abbe har sovstund i vagnen. Dvs runt tio på fm, eller vid tre på em. ;) Elvira sköter ju sig själv i skogen. Hon är inga problem. Vart plockar du? Lida? Annars fick jag nys om ett skitbra ställe utanför Blacksta, av mamma. Man kunde sitta blick still och plocka flera liter, för det fanns så himla mycket. :)

2009-07-22 @ 20:29:07
URL: http://willman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0