Bakning.

Den här morgonen har vi bakat en blåbärskaka, pojkarna och jag tog en sväng i skogen igår igen. Men nu börjar det bli lite urplockat, kanske har fler insett att det fanns bär runt elljusspåret. Vi fick ihop kanske 2.5 liter, vara vi bakade en kaka på en halvliter nu på morgonen.

Under gårdagen hälsade vi på barnens gammelmormor, vi åt glass på fiket. Och så handlade vi åt henne. Elis älskar sin nya cykel, han skulle ta den med sig i sängen om han fick, han vill cykla så fort vi ska någonstans.

Idag ska vi ut och städa ur stallet, vi ska ta dynga därifrån hem till oss. Vår lilla plätt vid parkeringen håller på att bli mer och mer färdig. Fast vi lär inte kunna sitta där och fika den här sommaren, för vi har inte ens sått gräset ännu. Men kantstenarna är satta, och jag och Björn hackade sönder jordhögarna igår, och idag tänkte Björn jordfräsa där, och då blandar vi i lite dynga innan vi lägger på jord. Sedan ska vi bara lägga extra jord närmast kantstenarna, där jag har tänkt plantera lite lökar, och så ska jag så mina prästkragsfrön som jag snott överallt där det funnits.

Det blir nog bra, tills slut.

Nu ska jag skaka liv i Björn och se till att vi får lite frukost i oss. Jag är vrålhungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0