Alvinbusen.

Han är störtskön ibland, min lilla Alvin. Just nu har han sörplat kaffe.

"Maka, baffe *fnys*"
"Meeeela"
"Meeeeeela"

Fast han är aldrig nöjd på morgonen. Han vill så mycket. "Tätt på den plikten" (sätt på fläkten). "Å deeeeeen". Så går han från rum till rum och vill att jag ska sätta på eller stänga av fläktarna. "Titta bitta boooob...." Nu vill han se Byggre Bob. Det duger inte med Postis Per. Fast helst vill han se Rorri, men de har repats sönder av all ovarsam hantering så de fungerar inte längre. Vore man modig (och olaglig) skulle vi ladda ner dom, men nä. Jag är inte för sådant, jag blir nervös bara Björn bränner av cd-skivor till bilen, och det är väl lagligt? Eller? Jag är dålig insatt.

Igår när vi plockade blåbär somnade Alvin i vagnen, efter att jag skällt på honom för att han försvinner. Han borde ha varselkläder och radiosändare på sig för att jag ska vara trygg. Han piper liksom bara iväg. Men när jag bannade honom blev han "pluttig". Ni vet, butter och tjurig. Då ville han sitta i vagnen och lura, vilket passade mig utmärkt. Fast han var så snäll första 30 minuterna, då satt han och stoppade blåbär i en pet-flaska.

Elis pratar så jag får skavsår i öronen. Han snackar som en dement åldring. Inleder på ett ämne, glider över på ett annat och avslutar med ett tionde ämne, och allt i samma mening. Fast det är gulligt. Han gillar att vara med. Jag frågade honom vad han skulle bli när han blev stor, och han svarade att han skulle jobba med traktorer, mecka och sånt. Som pappa. "Och så kan pappa titta på när jag kör". Då sa jag att han kanske har en egen tjej som kan titta på när han kör med traktorn. "Har du någon egen tjej?" "Nej mamma, du är ju min tjej." Naaawww. När de är 3 år är sådant gulligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0