ZzZzZzzz...

Så låter det just nu bredvid mig. Björn sover, och Sonya har lirkat sig upp hos honom. Jag ids inte bry mig, ska ändå bädda rent i morgon. Annars hade hon åkt ner med buller och bång. Inga hundar i min säng. Eller jo, om jag fryser, eller sover själv, då har hon dispens. Konsekvent matte man är.

Idag var vi i Sthlm och hämtade sängen jag skrev om igår. Lämnade Alvin hor farmor, då det skulle bli så länge för honom att bara sitta still. Jag höll på att dö av kissnödighet, så jag stannade vid ett Willys strax innan vi var framme. Men båda toaletterna var trasiga, och den snorkiga kassörskan tyckte jag kunde åka till ett köpcenter hundra mil (kändes det som) därifrån. Jag var nära att börja lipa, jag har nog aldrig varit så kissnödig förr. Kunde inte köra ens, så Björn fick köra trots att han mådde så dåligt. 

Jag höll på att dö en andra gång när vi precis klivit ut bilen väl framme. För säljarnas uppfart var skitbrant, men vi var ju tvugna att ställa bilen någonstans. Så när jag klivit ur och ska gå och plinga på dörren hör jag Björn svära och rusa tillbaka till bilen. Då kanar bilen nedför backen, parkeringsbroms och växel till trots. Snorhalt var det. Tack och lov stannade bilen efter ett par meter, ingen skadad och inget påkört. Uhhhhh. Men hjärtat hade jag i halsen en bra stund efteråt.

När vi packat in sängen åkte vi till IKEA, jag trodde man kunde köpa ett fallskydd (en liten bräda att montera på sängen) separat, men det visade sig att den ingick i alla barnsängar, men fanns inte att köpa enbart singel. Köpte ändå lite barnbestick och fika, lät Elis kolla på leksaker och så åt vi köttbullar och åkte hem. Jag fick stanna på vägen ett pr gånger då jag var så trött att jag knappt kunde hålla mig vaken. Dessutom var det regn och tjock dimma, hemskt att köra i.

Väl hemma hämtade Björn Alvin, och jag ringde efter David och han fick hjälpa mig att bära in alla delarna. Det var klart när Björn och ALvin kom hem. Elis stannade hemma med pappa och jag och Alvin åkte och hjälpte David att köra två flyttlass med saker. Sedan handlade jag, och åkte hem och gjorde mat. Det blev ganska sent innan vi kunde natta barnen, Elis var så förväntansfull och ville bara läsa sagor i sängen hela tiden. Alvin var irriterad och missnöjd då vi inte sövde honom som vi brukar; lägga i sängen/sitta och prata en stund och så släcka. Nu blev allt fel tyckte han. Jag och Elis somnade i hans nya säng, och Björn väckte mig vid tio och sa att han skulle lägga sig.

Och jag ska sova nu hade jag tänkt. Var bara tvungen att kolla mailen. Blir så irriterad över en säljare på Tradera. Köpte en videofilm till en brukare, och fick filmen någon dag efter jag vunnit auktionen. Innan jag hunnit betala. Jag betalade ett par dagar efter vinsten, och sedan i veckan som var fick jag ett mail där säljaren undrade om jag glömt sätta in de dryga tjugo kronorna. Men jag svarade att det var gjort. Fick sedan en mängd snorkiga SMS ett par dagar senare, där hon beklagade sig över att hon redan satt positivt omdöme etc. (Är det mitt fel att hon 1) skickar utan att få pengar och 2)sätter omdöme innan pengarna är inne? Duh.) Svarade tillbaka via SMS och mail, och skickade t.o.m en kopia på insättningen. DÅ minsann hittade hon min insättning oh bad såååå mycket om ursäkt för att hon varit slarvig. Muppkärring. Hetsa som fan över några kronor och så är det ändå hon som gjort fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0