Trött.

Gud, jag är så trött. Elis och Björn ligger och sover, dom har det minsann bra. Själv försöker jag roa Alvin, nyss lät jag honom hoppa in i duschen så det blev lite lungt i alla fall.Ser honom i ögonvrån härifrån. Vi var i lekparken en stund på förmiddagen, och så handlade vi. Snart ska vi börja med middagen. Tänk om Alvin kunde gå med på att baa sitta och pyssla en stund, men det går inte. Man ska runt och greja med honom hela tiden. Min näsa rinner som ett jävla såll och jag bara längtar tills det blir kväll så jag får sova. Elis har de sista dagarna varit trotsig till tusen, kanske beroe det på att han varit lite småkrasslig, för hans humör är verkligen jobbigt. Han gör en sak, man säger nej, han kolla på en under lugg liksom, sedan gör han tvärt emot ändå. Och så gallskriker han när man lyfter bort honom från det han höll på med. Han bestämmer tusen olika saker på en gång, och så vill han ändå inte det han eller vi bestämt. Han vill inte klä på sig när vi ska gå ut, han vill inte gå in när vi ska in. Allt ska testas och bråkas om. Äh, kanske är det så att jag faktiskt mått rätt dåligt de sista dagarna, så jag upplever honom som mer jobbig? Jag brukar aldrig tycka något speciellt om det där ändå, jag härdar mest ut. Bryter ihop ibland (Som Elofsson) men tar upp det efter en stund igen.

Än, nu ska jag göra en brasa så det är varmt och skönt när Alvin är klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0