Träning.

Finns det någon som vill börja träna med mig? Det är så himla segt att göra allt själv. Det behöver inte vara någon superseriös träning, men lite promenader, simning och/eller kanske någon joggingtur ibland? Det är så grymt svårt med motivationen just nu. Förr var min träning den enda stunden jag kunde vara själv. Men det behovet har jag inte nu längre när jag jobbar, därför gör jag hela tiden annat när tiden finns. Träningen kommer långt ner på min prioritetslista.

Mammsen fick ett Nautiluskort av pappa i julklapp, och vi har tänkt att träna tillsammans. När vi tränar så har pappa barnen, det blir ju helt perfekt. Jag har inte varit där sedan i höstas tror jag. Och jag vill verkligen börja träna igen. Jag mår skitdåligt av att hålla på som jag gjort sista veckorna. Inte röra på mig och dessutom äta godis och annat snask. Jag får grym halsbränna, magen krånglar och dessutom får jag finnar. Så det finns liksom inget positivt med att INTE träna och tänka på vad jag äter.

Jag längtar så tills att få börja träna till Tjejvättern. Är det ingen av er vänner som vill följa med? Som det ser ut nu är det jag och Maria som cyklar. Försommarens höjdpunkt. Det är så härligt att cykla, och att cykla de nio milen är KUL. Fast givetvis, ju bättre kondis man har desto roligare blir det. Jag har bara cyklat två gånger, men med nästan 30 kilos skillnad mellan tillfällena. Och jag tyckte t.o.m första gången var kul, trots att det var tio gånger så jobbigt. Sedan tror jag att det gör myclet att jag och Maria är så jämlika och hade dessutom gjort upp om att göra sällskap hela vägen runt. Förra gången var jag lite snabbare, men hade sämre kondis och var grymt mycket tröttare när vi kom hem. Dessutom cyklade jag själv en stor del av loppet, vi träffades bara i depåerna. 

Kolla på www.cyklavaettern.com/,

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej. Jag har planer på att börja Nautilusträna / simma efter 30 årsdagen (huga! Den 14:de januari). Om jag nu lyckas skrapa ihop födelsedagspengar till ett träningskort, vill säga. Har dock svårt att få tillräckligt med tid då Hannu jobbar skift och dessutom har jour var tredje vecka (vilket innebär att han inte kan ha ungarna själv). Men vi skulle väl kunna köra lite ihop annars. HAr underat på att tvinga ut mig på en powerwalk typ 20-30 minuter ett par ggr i veckan. Man ska bara komma ut också... ;) Lättare med sällskap?

2009-01-05 @ 10:54:08
URL: http://willman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0