Sjukt...

Idag firade vi våra små Kallar. Båda pojkarna heter ju Karl, så pappa och mamma, gammelmormor och David var här och åt lite tårta och drack kaffe. (Grattis brodern! Glömde jusäga grattis till dig också!)

Alvin mår lite bättre nu, han var feberfri hela dagen. Sov inte en endaste gång heller, det har aldrig inträffat tidigare. Vi städade och pysslade hemma, jag fick sovmorgon till strax efter åtta i morse. Ovanligt men väldigt skönt.

Jag mötte Björn i dörren strax innan fyra på eftermiddagen, en snabbrapport och så knallade jag till jobbet. Väl hemma vid halv nio möts jag som vanligt av Elis som kommer ner i trappan och säger: "-Har du köpt kabletter åt mig mamma?"Det hade jag ju inte, men han blev glad att att få hjälpa mig göra te. Fast Elis var mosig, redan innan jag fått av mig ytterkläderna såg jag att han hade feber. Ögonen var så svullna och röda och glansiga, och han inledde med att säga: "Näeee... Jag mår bra mamma. Är inte sjuk". Kraken. Lite te och tandborstning och så nattning i nyaste sängen som han är så stolt över. Läste Nicke Nyfiken, och Rödluvan och sedan ville Elis mysa lite. Mys enligt honom är när man ligger nära med ansiktena och pratar om något. Jag tror vi somnade samtidigt. Sedan har jag bara duschat och nu läser jag lite skvaller på flashback.se innan jag ska sova. Björn får vabba i morgon, och på fredag ska jag se om jag inte kan byta och jobba kvällen istället för förmidagen, annars får jag bli hemema. Har bara en fyra timmarstur på förmiddagen, hoppas jag kan byta och ta kvällen istället.


Nähej, nu ska jag nog lägga mig. Har jag tur sover barnen bra, men när de är småsjuka vet jag hur det blir. Elis kommer snart inknallandes och Alvin vaknar av att Elis är ledsen. Feber med tilhörande mardrömmar gör nätterna så lååånga... Men allt är lättare nu, med en fullstor säng. Vi kan i värsta fall sova med varstii barn i varsitt rum, så de inte väcker varandra.


Ha det gott alla :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0