Sen kväll.

Jag jobbade kväll igår. Innan dess hade jag städat på båda våningarna, kört tvät och bäddat rent i sängarna, plus kört lite flyttsaker åt David och Louise. Sedan följde de med hem hit och fikade. Och så åkte jag och Louise till jobbet, vi började samtidigt. Men när jag kom hem, tjugo i nio, var det halvkaos med barnen. Alvin hade knölat hela kvällen, så jag försökte överta nattningen av honom. Men det var stört omöjligt. Han slumrade i knät hos mig, men så fort jag skulle lägga honom i sängen lev han spänd som en fjäder och gallskrek. Något var ju fel, men inte lätt att komma på vad. Vid tio gav jag upp, han fick ligga i sin säng medan Björn rastade Sonya och jag duschade och gjorde mig klar för natten. När jag sedan lät honom lägga sig i vår säng somnade han på tio sekunder, och sedan var det bara att lägga honom i sin säng. Elis är så förtjust i sin nya säng att jag la sig där tidigt, med en hög med sagoböcker, och väntade på kvällsläsning. Men han hann somna innan Björn kom in.

Sedan lyckades han ta sig ner ur sängen alldeles själv i natt, vi har ställt en pall under som han kan klättra på. Egentligen finns det inbyggda trappsteg i sängen, men han har för korta ben för att nå mellan stegen. Sängen är väl mer än juniorsäng än en barnsäng. Alvin vaknade ett par gånger i natt, ledsen och kunde inte somna. Han hade feber och fick Alvedon. Så det var därför han knölade så på natten. Jag skulle ha jobbat idag, men fick vara hemma med Alvin. Nu verkar han må prima, åt en dunderfrukost som bestod av ett ägg och dubbel portion youghurt med torkad frukt. Ingen Alvedon sedan i natt, och ändå är han pigg som en spigg. Fast han brukar få feber över natten, eller brukar och brukar, men det händer ibland. Kommer snabbt och går lika snabbt över. Fast jag ringde återbud till dagis i morgon också. De skulle bara vara där två timmar på morgonen under utevistelsen då jag skulle till tandläkaren, men får ringa återud till det. Lika bra det, gillar inte tandläkare, haha.

Nähej, nu ska jag gulla lite med barnen innan vi åker en sväng till hästen. Tänkte låta Alvin sova i vagnen medan jag och Elis grejar i stallet. Även om Alvin är feberfri vill jag att han tar det lungt idag.

Kommentarer
Postat av: JENNY JANSSON

va fint hår du hade !

2009-01-28 @ 15:36:13
URL: http://gucciime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0