Ny säng.

Vi har hela vintern letat en begagnad säng åt Elis. Jag har länge vetat vad jag vill ha. En Bangsund, från IKEA. Som tyvärr inte säljs längre, så chansen är alltid att leta begagnat. De vi hittat har antingen varit grå, dyra, fula, slitna och/eller för långt bort för att det ska löna sig att köra. Jag vill ha en fräsch, vit säng. Utan massa klistermärken.

Så kollade jag på Blocket nu ikväll, som hastigast. En annons hade precis kommit ut, bara tio minuter innan jag kollade. En Bangsund, vit, välvårdad, för 750 spänn i Haninge. Inklusive bäddmadrass och ribb-botten. Jag kastade mig på telefonen och en kvart efter att annonsen satts ut var vi lovade den. Jag är hur glad som helst! Precis en sådan säng som vi var ute efter. Till ett kalaspris. 2500:- kostar de nya, plus botten och plus madrass.

Såhär ser den ut:


Så i morgon åker vi till Haninge och hämtar den. Kanske svänger vi in på IKEA och köper ett fallskydd till sidan på sängen. Björn har fortfarande feber och mår dåligt, så vi får se hur trötta vi är och vem som kör. Elis följer med, han gillar att vara ute och åka. Men Alvin får vara hos farmor, han har så dåligt tålamod att det är synd om honom då han mest kommer få sitta still.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0