Måndag igen.

Idag har jag inte planerat ett endaste dugg. Riktigt skönt. Ska börja jobba 16.00 i eftermiddag, innan dess ska jag bara köra lite flyttlådor åt David, kanske skulle de följa med hit hem och fika också. Men jag ska stanna hemma med barnen, ingen tur på stan idag. Ärligt talat är jag himla trött idag. Känner mig mosig på något sätt, liksom håglös och har inte alls någon lust att gå utanför dörren. Ändå är jag på bra humör. Barnen och jag har just ätit frukost och lagt lite pussel, sedan tog jag gårdagens tjocka DN med mig hit upp och gör killarna sällskap vid en Nalle Puh DVD. Nybryggt kaffe finns i kaffekoppen och livet känns liksom riktigt trevligt.

Ska plocka fram dammsugaren och svepa lite över golven, tvättar och pysslar med den sedvanliga tvätten här hemma. Har tre kassar med handdukar och lakarn som jag ska mangla åt mormor, det ligger över mig som ett stort tungt moln. Jag hinner aldrig när barnen är med, det funkar inte att ha dom med i källaren med alla maskiner och saker som alltid tippar så fort man går förbi.

Nu håller Alvin på att tjata ihjäl mig om något, måste se vad han vill. Förmodligen är det som vanligt ingenting, han vill bara inte att jag sitter ner. Som alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0