Lite off.

Ja, jag har verkligen känt mig off. På alla sätt. Har jobbat jämförelsevis mycket, bara kastat barnen mellan dagis och barnvakter. Usch, jag vill inte ha det så. Det har varit massa extramöten och krafs på jobbet, hoppas det blir lugnare framöver.

Igår skulle jag ha jobbat till 16, men Björn blev kanonsjuk under torsdagen och fick stanna hemma. Han skulle ha haft killarna efter dagis, men sedan orkade han inte när han var dålig. Fattar inte att han alltid, alltid alltid blir sjuk till helger. Han jobbar in i det sista och stannar bara hemma om han är sängliggande. Men att jobba när man är sjuk är ju knappast bra, och han blir alltid kanondålig när helgerna väl kommer. Även om man kanske inte ska stanna hemma för minsta lilla så kunde han ju tänka lite innan ändå. Och inte tänka att han får vila upp sig när helgen väl kommer, då är det ju bättre att stanna hemma när man känner sig riktigt dålig, men ändå kan tänka klart. Jaja, jag är glad över att jag och killarna är friska. Ska ner till mormor vid lunch, lämna en drickaback och kanske fika där. Får se om barnen är lugna eller som vanligt ;-)

I morse vaknade Alvin kvart i sex. Jag blir tokig på att han är så morgonpigg. De sista dagarna när vi ska till dagis har jag fått väcka båda barnen vid sex, men nu när de är lediga så vaknar de själva. Alvin är ju inte den typen som vill ligga och dra sig, som Elis. Och så hade jag migrän i morse, hade hoppats på att Björn skulle orka upp men han bara grymtade och svor när ungarna for som skållade råttor, så det var lika bra att ta en Diklofenak och knalla upp. Nu, efter kaffe och gröt, känns det bättre. Och vaddå, jag ska inte gnälla. Jag har mina två friska barn i livet. I Gaza springer föräldrar omkring med sina skadade barn som små slaktade lamm, det går liksom inte att gnälla när man vet hur dom har det.

Tvättar och sorterar tvätt för fullt. Fast jag tog nästan allt igår kväll, nu är det inte så mycket kvar. Har hängt alla ytterkläder här på ovanvången, Didriksson-ställen vill jag inte tumla, och i källaren torkar det aldrig. Det är rent och fint här nere, tänk vad bättre det känns om det ser fint ut. Leksaker kan jag leva med att de sprids överallt, men inte allt annat som har en förmåga att ligga kvar där man senast använde det.

Nä, nu ska jag Traderasurfa en stund.

Tjingeling ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0