Let´s Dance.

Kollade ni?

Jag hann hem till strax efter åtta, och såg till nio ungefär. Sedan tröttnade jag på att barnen härjade runt så jag gick och la mig med dom. Björn blir bara grinig och sitter och "härdar ut" i soffan. Ja han var allmänt sur igår kväll. Barnen var vakna/han fick se på Let´s Dance/han var förkyld. Och med två barn som härjade och var superpigga vid nio gav jag upp min vision om en lugn tv:kväll. Fan, Let´s Dance är det enda jag vill se på tv. Men jag la barnen istället. Tog tio minuter innan de somnade, men så råkade ju jag somna också...

Jag missade de första, och sista dansarna. Fast jag tyckte att han "Tippen-killen" var bäst. Minns inte vad han heter bara för det... Ni vet nog vem jag menar.

Efter att barnen somnat kollade vi på Terminator. Och Hulken. Kunde inte bestämma oss så vi zappade sönder båda filmerna. Vi och vi, jag sov som vanligt. Är så nästaäppt att jag knappt orkar röra mig, blir helt matt av det. Inte hjälpte de där nya näsdropparna heller. Men jag testade Otrivin Menthol, som jag avskyr. Och de jävlarna fungerar ju. Jag hatar menthol. I alla former. SPECIELLT i näsan. Men jag trotsar det, för nu kan jag andas igen. De andra näsdropparna är ju helt värdelösa, för jag är så täppt att de bara rinner ur näsan, de hinner aldrig verka. Alvin har varit mosig i nat,, vaknade säkert tio gånger i går kväll. Han fick ligga hos mig i sängen, hade ett barn på varje sida. Så mysigt, men då Alvin är febervarm blir det hett som tusan, för både honom och mig. Han är så gullig, för när han vill mysa så ligger han PÅ mig. Eller med sitt huvud på min hals, eller öra. Det är det ultimata myset, tycker han. Lätt för honom som inte ligger under ett hav av lurvigt hår ;-) 

Nu ska jag kika lite på Tradera, har lite auktioner att bevaka. Budar på fleecetröjor, älskar fleece själv och klär allt som oftast barnen i det när det är kallt. Men det har försvunnit flera tröjor på dagis, trots märkning. Så barnen behöver lite fler, och jag vägrar köpa nytt när det försvinner trots att det finns namn på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0