Kväll.

Har jobbat kväl igen, lungt och skönt.

Var på BVC på morgonen, med Alvin, efter att jag lämnat Elis hos morfar. 11.2 kg tung och precis åttio lång hade Alvin blivit. Min stora grabb. Vaccinerad blev han också, pep lite och blängde sedan bistert på läkaren. Handlade efter det, och åkte till pappa och mamma. Pappa hade gjort en iskana åt killarna, han hade ägnat många timmar åt att skulpterat med snö och sedan spola vatten på det. Hoppas kylan håller i sig så killarna hinner åka lite mer. Fast jag måste ordna en hjälm till Elis, hans hjälm är på dagis just nu, borde ha en i reserv. Grejade hos hästen, åt lunch och fikade och sedan åkte vi hem. Bilen är helknas just nu, så det var knappast någon fröjd att åka. Knappt någon värme får vi, ljummet blir det innan man åkerom kupévärmaren varit i. Mätaren i bilen står på noll hela tiden. Kör jag uteslutade på höga varvtal blir den lite varm, men hur ekonomiskt är det då, och hur kul låter det. Suck.

Väl hemma duschade jag, Alvin so i bilen och Elis somnade vid tv:n. Sedan mötte jag Björn i dörren när han kom hem, och jag gick till jobbet.

Blev skittäppt i näsan framåt kvällen, och sista passen kunde jag knappt andas. Fick ont i huvudet också, jag hoppas verkligen inte att jag håller på att bli förkyld.

Jobbade igår också. 7-16. Hann med att äta lunch hos mormor också, hon blir alltid lika glad över besök.

Nähej, om jag skulle bädda ner mig och läsa lite. Låter frestande...

Kommentarer
Postat av: Senita

oj elva kilo. Shit vad min lilla kille e tjock då, han e ju bara åtta månader och vägger 10kg till sina 71cm. Riktig michelingubbe..

2009-01-09 @ 08:28:37
URL: http://senitaatines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0