Krock.

Jag höll på att krocka precis här utanför. Eller, jag vet faktiskt inte om det var mitt fel. Jag körde ut i korsningen innan skolan som vanligt, och precis när jag svängt ut tuuuuutar en taxt på mig, som kom snett höger bakom mig. Jag kan svära på att den inte fanns när jag svängde ut, jag tror jag håller på att älta mig tokig. Men sedan slog det mig att den måste ha kommit nerifrån skolan, där finns en liten väg som egentligen är stängd. Absolut ingen väg man tror det ska komma en taxi på, för den är stängd för fordon även om suggan med skylten är bortlyft. Men man KAN köra på den, man slipper köra runt skolan om man genar där. När jag åkte tillbaka så såg jag ju ordentliga bromsspår där, förmodligen har taxin kört fort uppför, och sedan tagit för givet att jag såg honom. Hade jag gjort det hade väl väjningsplikten gällt, jag hade i alla fall stannat om jag hade sett den. Men när jag kollade fanns minsann ingen bil. Uhhh, han tutade och tutade och hyttade med näven. Huvva, hoppas jag slipper möta honom någonstans för han blev skitarg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är ju han som ska skämmas för dig om ni möts igen! FARTDÅRE!!

2009-01-15 @ 15:37:28
URL: http://storstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0