Kaffe.

Sitter med mitt morgonkaffe och Elis ser på Nicke Nyfiken. Han gillade den filmen skarpt. Jag börjar jobba vid 13 i eftermiddag. Barnen skulle nog ha varit på dagis, under förutsättning att de inte var sjuka, kunde inte bestämma det igår. Men så ringde de från dagis igår och undrade hur vi skulle göra, då det var sjukt i personalen. Jag sa att killarna kunde stanna hemma, så nu ska de åka till morfar vid lunch. Jag åker dit strax efter elva, så kan jag hinna med lite lunch där ute innan jobbet.

Igår mådde jag så himla dåligt när jag jobbade, var helt övertygad om att jag skulle på sjukskriva mig hela helgen. Men idag vaknade jag och mådde mycket bättre än vad jag gjort de senaste dagarna. Så det blir jobb i helgen i alla fall. Det ger så mycket ångest att stanna hemma en helg. Dels alla pengar pengar man förlorar, men också allt jobb det skapar med att få in vikarier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0