Hej :-)

Hallå på er.

Idag blir det en lugn dag. Alvin kändes varm i morse. Han hade ingen feber, 37.3 bara. Men jag ville inte jaga iväg dom till dagis ändå, eftersom de fortfarande är ovana att gå dit efter julledigheten. Ja, eller så överreagerar jag lite. Elis är supersnorig, feberfri men trött. Så idag ska vi inte gå någonstans. Vi håller oss hemma, pysslar lite och leker. Elis ser på en Nicke Nyfiken-film som han fick i julklapp, och Alvin lallar omkring och bara pysslar med allt möjligt.

Själv mår jag inte så bra heller. Hör fortfarande jättedåligt, om jag inte använder näsdroppar hela tiden så täpper näsan igen totalt och jag blir helt anfådd av att inte kunna andas. Huvudvärk har jag också, men det har jag haft ständigt senaste veckan.

Egentligen skulle jag ha jobbat förmiddagen idag, jag och en arbetskamrat hade bytt. Jag skulle ha jobbat kväll, från början, men då jag och en kvinna jag är ledsagare åt ville gå på bio så bytte jag. Men när jag kom till jobbet idag, stod min arbetskamrat redan där, hon hade glömt att vi hade bytt. Och bion ikväll var flyttad till gårdagen, så jag gick hemoch tog min ordinarie kväll som det var tänkt.

Men jag blir lite rastlös av att vara inne en hel dag, jag vet inte vad vi ska hitta på. Fast barnen roar sig ju själva, det är mest jag som känner att en hel dag då man kan hitta på saker försvinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0