En dag kvar.

Tills jag jobbart klart min helg. Fast, jag lider inte speciellt mycket. Det är rätt lungt på helgerna, jag gillar mina brukare och arbetskamrater, så varför gnälla. Att det känns tungt just nu beror ju på att jag fortfarande är så förkyld. Igår tog jag min lediga långa rast mellan 12-16 och åkte ut till pappa och mamma. Läste tidningen, fikade och tog en 20-minuters tupplur innan jag åkte tillbaka till jobbet. Gissa om jag kände mig som en skurk när jag inte åkte hem till mina söta pojkar (alla tre ;-)). Jag saknar ju ungarna massor när jag jobbar, speciellt när jag åkte till pappa och mamma när jag egentligen kunde åka hem och umgås med killarna. Men jag är så förkyld att jag sjutton behöver vila också. Och dom sitter ju inte i sjön liksom, dom är hemma med sin pappa. Det lider dom ju inte av. Jag ska göra samma sak idag, åka till pappa och mamma när jag slutat.

Känner att jag börjar bli bättre i alla fall, även om nästäppan tar kol på mig snart så känner jag mig piggare. Otrivin Menthol får min näsa att explodera, i alla fall känns det som att den ska göra det. Men de funkar.

Nu sitter jag och läser lite tidningar på nätet, tillsammans med mitt morgonkaffe. DN hade inte kommit i brevlådan idag, brevbäraren har väl försovit sig, hrm. Fast det funkar med nättidningar också.

Idag ska jag verkligen gå in för att äta ordentligt. Har slarvat lite den här veckan (och halva förra, hrm) när jag ändå varit förkyld. Lite godis när folk bjuder, några nävar ostbågar vid tv:n igår, en halv fryspizza till lunch, etc. Jag har inte orkat göra ordentlig mat till jobbet, finns ingen motivation när jag ändå inte känner vad det smakar. Och så blir jag ännu mer skräpmatssugen när jag väl börjar. Suck. Men min mage pajjar av sådan mat. Sista veckan har jag fått akut magknip, sådär så jag inte vet var jag ska ta vägen, och så får jag kuta in på toeletten och vara jävligt lycklig över att jag just då hade tillgång till toalett. Fan vet hur det skulle gå annars *brr*. Och sedan käkar näv-vis med koltabletter, för jag har märkt att dom fungerar himla bra. Fast förmodligen beror trasslet med magen på min kost, ganska skönt att märka att det verkligen inte är bra att äta så, lättare att hålla sig på rätt spår.

Nähej, nu ska jag klättra ut mysdressen och traska till jobbet. Fast, jag går alltid för tidigt. Och så får jag stå och vänta på de jag ska jobba med. Tio i åtta är perfa att gå, tar jag bilen startar jag lite tidigare för det finns alltid i bakhuvudet att något kan krångla med den.

Så då kan jag rapportera om mina senaste Traderaköp. En fårskinnsjacka, åt Elis. Kalasfin! Jättegammal var den, men jag betalade inte speciellt mycket, 200:- med frakt. Strl 104, men glöm att en 104-kille kan klämma sig in i den. Han har 92, och då sitter den perfekt. Med massa fårskinnsludd inåt, han fullkomligt älskar den jackan. Sedan hämtade jag ut ett Didrikssons-skidställ åt Elis också. Alvin fick ett (begagnat då såklart) som jag tycker är sååå fint. Så jag har letat efter ett liknande åt Elis, och hittade det för runt 200:- med frakt. Perfekt att ha till dagis, han har växt som attan den här vintern och speciellt jackorna han haft har blivit korta i ärmarna.

Nu är det dags för mig att borsta tänderna.

Tjingeling ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0