Suprise!

Idag har jag farit som en äggsjuk höna mellan barn/jobb/mormor etc. Lämnade Alvin på dagis kvart i elva. Åkte ner på stan, parkerade och gick med Elis till Teklas och handlade mat, som vi sedan gick med till mormor. Det tog 50 minuter. Hade jag varit själv hade det tagit tio. Sedan gick vi till Farfar, där Elis skulle vara tills Björn slutade. Hann luncha snabbt med Madde, och sedan började jag jobba 13. Mormor ringde däromkring och undrade om jag kunde hämta ut medicin åt henne, då hennes var slut. Det kunde jag egentligen inte, men är medicinen slut MÅSTE hon ju ha uthämtat ny, så jag fick trolla med knäna och hämta medicinen mellan pass 2 och tre, och lämna den mellan pass tre och fyra. Dessutom hann jag upp på kontoret mellan ledsagningen och pass ett, och söka semester den 10:e mars. Då ska jag köra David och Louise till IKEA (kom ihåg det nu hörrni!), och jag hann även ringa och byta en tur med Madde då jag absolut inte får ihop min ledsagning nästa vecka med de turerna jag har (tack Madde!). Anledningen till att ledsagningen krånglar är ju mitt fel, för att barnen ska slippa långa dagar på dagis måste jag lägga den de dagar jag jobbar kväll och inte förmiddag, och jag jobbar inga kvällar nästa vecka. Fick byta till mig en kväll, så det löste sig. I virrvarret med alla telesamtal, apoteksbesök och ansökningar glömde jag min matlåda, och hann således inte med någon middag. Fick äta lite torra bortglömda frukter som funnits i väskan sedan tidernas begynnelse (eller början av veckan i alla fall). När jag väl slutat vid åtta planerade jag att göra en sparrisomelett hemma, som skulle räcka till kvällen samt till matlåda. Så jag köpte sparris. Men i bilen hem bestämde jag mig för att skita i maten, och hoppa i säng direkt. Orkade inte laga något.

Väl på vår gata tyckte jag det var misstänksamt att det lyste på nedervåningen... Och när jag kliver in kommer två små knattar springades mot mig och säger att de är så hungriga. Då sitter de och väntar med te och pizza, vilken glad överraskning! Så min kväll avslutades med pizza, och mys med killarna. Ja, jag somnade med Alvin medan Björn somnade under sagoläsningen med Elis. Nyss var jag ute med Sonya, och nu har jag duschat och lagt mig i sängen. I morgon börjar jag sju, har planerat att äta frulle på jobbet så då behöver jag inte gå upp förrän strax efter sex. Skööönt. Har varit vaken sedan kvart i fem i morse, då Alvin vaknade.

Så, visst får jag lägga mig nu, utan att skämmas ihjäl?

Tjingeling ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0