Snö.

Vad sjutton, det har snöat i natt. Snopen jag blev i morse. Tyvärr alldeles för lite för pulkaåkning. Jag säger som någon på RIX FM sa igår, snö mäter man i pulkaåkning. Finns det snö så man kan åka pulka, då är det snö. Allt annat är frost.

Idag är jag ledig *hurra*. Fast dagen är mucho uppbokad ändå. Det blir visst alltid så när jag inte jobbar. Först ska vi till banke, och ta ut pengar åt mormor. Sedan ska jag handla lunch åt henne på Teklas, och så på ICA. Lämna det och sedan ska vi fika hos henne. Efter det ska jag och barnen åt ut till hästen, pyssla lite i stallet. Hoppas att Alvin somnat i bilen då, för nu är det så nedrans halt ute att han inte törs gå annat än när jag håller honom i handen, och det blr inte så mycket gjort i stallet då...

Sista dagarna på dagis har gått jättebra för killarna. Precis som det ska vara. De knallar in, har knappt tid att pussa mig hejdå och så vinkar de i fönstret det sista vi gör.

Alvin har börjat prata massor nu. Igår morse, efter frukosten (eller ja, de äter ju egentligen frukost på dagis när de kommer, men en frukt eller lite yoghurt brukar de får här hemma innan vi åker, tycker det är en bra vana att äta på morgonen) sa Alvin "-èJaDädiNuuu..?". Du? Va? Vem sa det? Jag är inte van vid att det kommer meningar från min vänstra sida när vi äter, haha. Och det första jag sa när jag hämtade på dagis igår var att Alvin hade sagt samma sak där. Så gulligt. Så hade de firat att en i personalen fyllde år, alla barn hade gömt sig i ett nedsläckt rum och så skulle de sjunga "Ja må hon leva" när fröken kom in. Och Alvin hade direkt knallat fram och avslöjat att de satt där, och så hade han börjat sjunga Bä Bä för henne. Han är kul, min lilla skrutt. Liten, lurvig och numer väldigt pratig.

Elis gav mig ett muntert uppvaknande i morse. Fast, klockan var åtta, så länge brukar man inte få sova när Alvin får bestämma, men Alvin sov PÅ mitt huvud hela morgonen. Mysigt, men tungt och svettigt. Och lurvigt. Jag hörde att Elis sa något i stil med att Alvin inte fick ha den, och Här mamma. Sedan wosch! Ett helt glas iskallt vatten rakt på halsen, gallskrek gjorde jag för jag blev skiträdd. Stackars barn vad rädda de blev, haha. Man får inte dränka mamma på morgonen, jag är inte upplagt för vatten just då.

Nä, nu ska jag klä barnen så vi hinner innan banken lunchstänger vid elva. Höres :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0