Morning, morning.

Hej på er. Idag känns det som om jag har all tid i världen att gra absolut ingenting. Börjar inte jobba förrän 13, barnen ska lämnas kvart i elva. Fast jag ringde och frågade om de kunde komma redan tio, då jag helt missat att lägga in min nästa schemapriod på jobbet. Sista dagen i morgon, och då har jag ännu mindre tid. Så jag ska lämna killarna tio istället, vid mellis. De skulle gå till ishallen idag, de stora barnen ska åka skridskor. Elis har inga skridskor, men det är ju många barn som bara följer med och tittar.

Om jag hinner efter att schemat är klart ska jag städa hos mormor, men om tiden är knapp äter jag bara lite snabb lunch där.

Just nu kelar Elis med BosseKatt. Han flyttade ju till David när Elis blev för påflugen, men nu när David flyttat har Bosse kommit tillbaka hit hem. Fast kissen får fortfarande bara vara inne korta perioder, han blev så stressad av barn och hund förr att han kissade där han kom åt, därför blev vi så glada över att David tog honom. Så just nu tränar vi lite, han får vara inne lite då och då och mysa, men efter någon timme får han gå ut igen. Och det är nolltolerans med att lyfta eller dra i honom, detsamma gäller hunden. Ingen får bråka med honom när han är inne, och hittills går det bra. Han kan t.o.m. knalla omkring på golvet utan att bli överfallen av Sonya, det gick inte förr. Fast när han bodde här sist var hon inte ens ett år gammal, hon var bara valp då, och tog alla chanser hon fick att kasta sig på honom.

Njehe. Nu ska jag dricka upp det sista kaffet (skitstarkt, tack mamma!), sminka mig och klä mig innan jag till slut klär barnen och åker till dagis med dom. Jobbar till 20 ikväll så jag måste hitta på någon matlåda till kvällen också. Köper nog en paj eller liknande. Fast jag är inte så förtjust i de där köpepajerna, de är ju skitonyttiga. 

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: filiduttan

tjingeling, jag hittade hit via pixbox :P Skulle bara lämna ett tassavtryck så du vet att jag snokat :) /filiskrutt

2009-02-19 @ 20:07:56
URL: http://filiduttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0