Lördag?

Ja, tro sjutton att det redan hunnit bli lördag. Om några timmar kommer Alvin tjoa och vilja upp och leka, dumt av mig att sitta här.

Har nyss kommit från Madde, vi Friends träffades där och käkade och kollade skräckfilm. Mycket månad i slutet av pengarna, eller hur heter det ;-). Lite billigare alternativ än våra andra utekvällar. Pizza, läsk och ostbågar och filmer Mirrors. Den var apläskig, jag brukar blir lite fint räd sådär, men fan jag skrämde vettet ur mig själv när jag blev så himla rädd. Madde och Cicci fick i sen och tidig födelsedagspresent vrsin anmälan till TjejVättern. Gud vad kul det ska bli! Hör ni det!

I övrigt idag så jobbade jag till 12. Björn var hemma och vabbade för Alvin som hade spytt ner en i personalen. Jag varnade henne när vi lämnade om att Alvin kunde vara trött, för han hade nattskräcksanfall i natt, och skrek i flera timmar. Förmodligen var det ett sådant anfall i kombination av mosighet som gjorde honom vaken i två timmar. Jobbigt var det i alla fall. När jag kom hem vid tolv var han kalasglad, och pigg och feberfri trots att han inte fått Alvedon. Så vi åkte ut till hästen en stund, väl hemma dusch och mys. Fast bara på tio minuter blev han knallhet och jättefebrig, men konstigt nog gick det över med Alvedon igen vid fyra. Och sedan var han som vanligt. Konstigt det där. Blir en lugn dag för honom i morgon, även om jag och Elis ger oss ut en säng på stan.

Nu ska jag sova, jag antar att det är jag som får knalla upp med barnen när de vaknar tidigt i morgon bitti. Hör att Elis rumlar runt i sin säng, snart kommer han in hit och säger något klokt. Det brukar han göra. Sist sa han: Jag har med mig en EGEN kudde. Ja, det var ju praktiskt. Idag på dagis hade han skällt på stackars Alvin när han kräktes, han tyckte att Alvin skulle kräkas i "totaletten" och inte på golvet. Ja, det sa vi ju till Elis när han var magsjuk i julas, vilket minne han har. "Sonya sluta slåsa så, då åker du ner i KÄLLAREN!" Jag blir SÅ ARG på dig!" sa han när vi klädde oss idag. Sonya stod bredvid, som alltid, och flåsade. Som alltid ;-). Det är kul när det börjar komma så mycket långa meningar. Alvin snackar också, och jag blir lika förvånad för varje ny grej som kommer. Elis tragglade vi ord med hela tiden, då hade vi stenkoll. Men nu lär sig båda killarna så mycket av dagis. SÅ roligt!


Nä, sova var det. Undrar om jag kan hålla ögonen öppna tills datorn stängts av... 


Kommentarer
Postat av: smurfem

Tycker du man ska kunna blocka folk som man inte vill ska läsa ens blogg,?

tycker du att man ska införskaffa det här på blogg.se?

GÖR DIN RÖST HÖRD, jag vill veta

2009-02-15 @ 17:54:55
URL: http://smurfem.blogg.surfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0