Hallå!

Det är Alvins nya standardord. "Hallå!".

Ikväll fick jag en helkväll vid datorn (efter att jag gjort mat/klippt klorna på Sonya, badat barn och duschat hunden). Snällt. Jag har redigerat bilder i flera timmar, satte mig strax innan sju och blev precis klar. Nu ska jag belöna mig med te tänkte jag.

Om någon är nyfiken på vad jag har gjort kan ni kolla på pixbox, och sedan välja senaste uppdaterat album i rullisten.  Orkar inte lägga ut bilderna här, är ganska seg faktiskt. Ska ner i källaren och fixa lite med tvätten innan jag hoppar in i duschen, varje dag denna vecka står min väckarklocka på härliga 05.15 (och två snoozningar á 7 minuter hinner jag med förstås). Därför vill jag komma i säng i tid.

Liten rapport sedan sist, då jag jobbade hela helgen och inte orkade skriva något.

Lördag: Jobba hela dagen 8-20.
Söndag: Jobba 7-12 och 16-20. Mellan passen körde jag hö, fikade hos pappa och mamma med killarna samt duschade och gjorde mig i ordning att jobba igen.
Måndag: Ledig! Åkte först till Sabina och plåtade lille Vilmer medans pappa var barnvakt. Sedan ut till pappa & mamma med killarna, de fick greja lite ute och jag gjorde minsta möjliga.
Idag: Lämnat på dagis/ jobbat 8-12/hämtat mat åt mormor/hämtat killarna på dagis/tog ut pengar åt mormor/handlade åt mormor/fikade och lämnade varorna/handlade åt oss med killarna/åkte hem och bytta kläder/hämtade Madde som var barnvakt och hjälpte mig hämta spån/lämnade Madde och åkte med spånet till pappa & mamma/fikade där/åkte hem och utförde de andra sysslorna jag skrev ovan. Det gäller att hinna med så mycket som möjligt...

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0