Alla ♥ dag.

Blev alla här firade ordentligt? Eller tycker ni att det är en fjantig dag? Själv har jag lite blandade åsikter, jag är inte den som köper drösvis med nallar och prylar, förväntar mig smycken eller romantiska tilltag. Fast det kanske mest beror på att jag vet att det inte kommer inträffa ;-). Ett par extra pussar fick jag, och det räcker gott.

Själv gillar jag att uppvakta folk, alla hjärtans dag är en av alla bra orsaker att fira folk. Jag och Elis tog en tur på stan, efteråt var han helt slut. Först bytte vi en mössa som Alvin fick tidigare i veckan, till en större variant. Sedan gick vi till konditori Violen och beställde en minitårta och köpte vaniljhjärtan. Sedan gick vi till blomaffären och köpte ett litet arrangemang till gammelmormor. Efter det gick vi in på ICA och köpte fyra små rosor som vi satte kort på. Och så inledde vi en liten gåvoturné runt på Drejskivan och Smedjan, där vi lämnade blommor till de jag jobbar hos. Elis tyckte det var lite läskigt att möta så många människor han inte kände, men han uppförde sig fint. Sist av allt fikade hos gammlemormor, som blev så jätteglad av blomman hon fick. Sedan gick vi och hämtade minitårtan (som ni ser på bild här nedan), åkte hem och hämtade Alvin (han fick stanna hemma medan jag och Elis var på stan, han skulle aldrig orka med så mycket springande i trappor och ut och in i affärer när han dagen innan var så febrig), och så åkte vi till pappa och mamma och fikade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0