Vet ni,

jag avskyr att behöva ursäkta mig för att jag inte hinner skriva. Så det tänker jag inte göra. Det är ju min blogg, och jag skriver när jag har tid. Och sista veckan har jag inte haft tid. Och jag tänker heller inte ursäkta mig med att jag inte haft något vettigt att skriva om, för det stämmer inte heller. Jag har massa bra att skriva om. Men det stannar i huvudet, jag hinner aldrig sitta här. Sista tiden har varit så uppbokad att jag knappt hunnit mer än jobba.

Idag är jag egentligen ledig. Men jobbar. Kval. övertid i nio timmar, det tackar inte ens jag nej till. Pengar är viktigt, tyvärr missar jag att umgås med barnen när det blir såhär. Nästa vecka är det nästan lika illa. Bara jobb, hela veckan utom helgen. Den ska jag värna om. Delade turer, möten, kvällar, skola. Fast jag ligger bra till i skolan. Har bara två kurser kvar, varav den ena faktiskt ska få vänta tills efter nyår. Åh vad skönt när jag blir klar och kan slippa tänka på det där pluggandet.

Just nu sitter jag på kontoret, den vanliga tjänstgöringsturen vi har på helgerna. Har till och med haft lite att göra, det har kommit sjukanmälningar som jag dessutom lyckats sätta in folk för, så nu känner jag mig värd en stund på bloggen. Så länge telefonen är tyst finns inte så mycket att göra.

Vi var i Ullared igår, vilket var lika kul och behövligt som vanligt. Ett utmärkt tillfälle att köpa på sig lite kläder som man med gott samvete kan jobba i. Tunika/klänning och tights, finns det någon enklare och skönare utstyrsel. Betalar man en liten summa för kläderna känns det inte lika illa om de blir fläckiga av handsprit, t.ex. Köpte lite juldekorationer också, en julstjärna att hänga i ett fönster, och två svarta julstjärnor på fot fina att ställa i tv:rummests fönster. Tufft med svarta julstjärnor. Lite målarfärg, penslar och myskläder åt barnen blev det också. Vi åkte vid 03.30, och var hemma på kvällen vid 21.30. Jag somnade tvärfort framför tv:, hann som vanligt inte dricka upp mitt te.

Ikväll har jag tänkt sy färdigt mina julgardiner till köket, och förhoppningsvis även hinna slutmåla en pidestal. Det är roligt att måla :-)

Nu ska jag diska min mugg och sedan knalla iväg. Hoppas ni får en fin söndag.


Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Men UJ så kul det är när du väl har tid att skriva! :)

2009-12-07 @ 12:46:42
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0