Tillbax.

Man är väl mästare på att ringa och trixa med folk halv sju en lördagsmorgon, hoho. Redan klar, inte illa det. Fast jag ska tillbaka sedan, och finfixa lite. Men onödiga samtal kan man dra ut på, inte alla som vill bli störda en lördagsmorgon i önödan.

Tur att ingen ringde och störde mig i morse. Det gick tillräckligt illa ändå. Pannan hade stannat, och det fanns inget varmvatten. Vilket jag upptäckte när jag stått och väntat i det där halvkalla vattnet en bra stund. Det blev liksom aldrig varmt. Jag hade ju räknat med att bli pigg av duschen, men kanske inte riktigt SÅ pigg som när man duschar i kallvatten. Huvva. Tack och lov fungerade motor- och kupévärmaren i bussen, så den var superisig på utsidan men varm och go inuti.

Men fuck vad kallt det är i källaren märkte jag när jag var nere och sparkade på pannan! Björn har i veckan isolerat ytterdörren i källaren. För att spara energi. Nu är det inte is, snö och frost på insidan av dörren längre. Och det är ju bra. Men det vore ju ännu bättre om det inte var en sex centimeter hög glipa mellan cementgolvet och dörren. Den är inte åtgärdad ännu för Björn har inte hittat någon ekbit att göra tröskel av. Va fan! Jag lovar, jag kan leva med furu. Eller björk. Eller vafansomhelst bara det inte blåser in snö i källaren när det är 15 minusgrader ute! Okey att furu är snyggare. Men vem f*n bryr sig om det är en vanlig simpel furuträpinne mellan en apful källardörr och ett kallt grått cementgolv? Vadfansomhelst är snyggare än den trasmattan jag nu knölar in i hålrummet för att inte källaren ska snöfyllas.

SUCK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0