Hemma.

Elisplutten får vara hemma idag. Kraken, han har hostat hela natten. Till sist kräktes han. Han blir så ledsen när han hostar.

Men inte en enda gång har han bett om nappen. Helt sanslöst, hade jag vetat hur bra det skulle funka att sluta med nappar hade jag gjort det tidigare. Barnen slutade båda två med napp i helgen. De var väl medvetna om att de skull sluta, och sista tiden har det varit hemskt nappfixerat här hemma. Men i helgen sa vi att det var dags att sluta, och om de var duktiga och skickad napparna till tomtens nissar, skulle de få varsitt paket.

Och ingen har ens nämnt att de vill ha nappen, Elis sa igår kväll att ha var sugen på nappen, men han gnällde inte. Bara konstaterade.

Så igår fick de varsin stooooor sak från sportaffären. Elis fick en grävare och Alvin en brandbil. 1200:- fattigare blev jag. Men barnen blev överlyckliga.

Nu ska vi strax åka till dagis. Alvin får gå själv idag, och själv ska jag stanna hemma och försöka plugga lite samtidigt som Elis är hemma. Men det går nog bra, i värsta fall skippar jag skrivandet och läser istället. Ska försöka validera näst sista kursen på torsdag, så jag behöver läsa - också. Och så jobbar jag ju i EM och kväll.

Nu ska jag sminka mig och klä barnen innan vi åker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0