Helg!

Vad härligt det är att äntligen vara ledig!

I skolan har jag endast två kurser kvar. Det känns riktigt, riktigt bra. En av dessa kurser skriver jag på i veckan som kommer, den andra tänker jag spara till efter nyår. Jag har ju på mig till 31 mars, men jag är lite tävlingsmänniska och vill bli klar så fort jag kan.

Hemma har jag lyckats genomföra massor av små projket jag tänkt mig. Mycket pyssel, lite syprojekt och lite måleri. Allt är avkopplande och bara skönt att hålla på med. Kolla här.

I fredags var jag, David och Louise i Eskilstuna, jag handlade alla julklappar i rekordfart. Dessutom handlar jag julklappar åt mormor, till David - Björn - Louise - barnbarnsbarn etc. Så det var en fullpackad bil och uttömt huvud när vi åkte hem. Jag hade semester på fredagen, då jag skulle till läkaren på förmiddagen. Egentligen skulle jag ta ut lite komp, men det var så tokig tid att jag inte tyckte det passade för jobbet, så det blev semester. Sedan hade jag ju långt innan bokat ett frisörbesök då jag jobbade en delad tur, men barnen fick vara kvar på dagis så jag kunde gå till frissan. Sedan hämtade Björn dom tidigt och jag åkte till E-tuna.

Igår var jag och Alvin hos hans gammelmormor riktigt länge. Åkte dit vid tolv, och köpte en bit smörgåstårta med som vi kalasade på till lunch. Sedan hjälpte Alvin mig att städa där uppe. Han dammade medan jag dammsög och våttorkade. Och så julpyntade vi, och avslutade med fika. Det tog nästan tre och en halv timme, men vi hade jättetrevligt och Alvin var så lugn och snäll hela tiden.

Idag ska vi ta de sista julkorten har jag tänkt. Och åka till pappa & mamma en stund, Elis vill snickra säger han. Nu leker barnen "vasstand". De klampar omkring på tårna och morrar åt allt - nakna. Tänk att man kan vara så fashinerad av "vasständer". Fast det är mest Elis som älskar dinosaurier.

Nu ska jag sparka upp Björn ur sängen, jag fick sova till nio vilket inte hänt på en evighet tror jag. Elis var vaken till tolv och såg hyrfilm med oss. Han hade sovit mellann 17-19, så han var inte ett dugg trött på kvällen, och väldigt glad över att få vara uppe med oss. Det händer sällan numer, att bara Alvin sover och Elis är vaken. De somnar samtidigt nästan varje kväll. Tillsammans med mig ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0