God morgon vänner :-)

Julafton idag! Tänk, det känns inte så. Kanske för att jag sitter på jobbet. Har kontorstjänstgöring mellan 7-8, som brukligt på helger andra gånger då riktig personal inte behagar att infinna sig här ;-)

Har just mumsat i mig en STOR tallrik med blåbär och fil. Och nu mår jag illa. Mådde pyton hela kvällen igår, men det tror jag var psykiskt då det fanns sjukt på jobbet. Jag tror jag kände efter för mycket. Slog in lite paket, drack glögg och försökte få den där omtalade julstämningen att infinna sig, men det gick sådär. Kan ju inte visa mina julklappar här, även om jag fotade en del. Alltså, de julklapparna jag ger, menade jag ju.

Björn får ingen julklapp :-(. Jag skulle köpa en i tisdags kväll, då mamma och jag och Louise åkte till Eksilstuna. Men vi kom bara till Bäckåsen drygt, sedan hoppade Bambi ur framför bilen och blev både på- och överkörd. Och utslungad i ett dike. Vi i bilen kom undan med blotta förskräckelsen. Det blev en 180grades gir till vänster och hamnade på fel vägbana, men åt rätt håll, om man ser till var nosen på bilen stod. Och jag tackar högre makter för att mötande bilar hann stanna. Tänk om vi varit närmre inpå dom, då hade vi blivit rammade ab en bärgningsbil. Sedan var folk jättesjyssta, en bärgningsbilskillen stannade precis bakom oss och hjälpte till att märka ut rådjuret samt kolla så det verkligen var dött, och en annan familj stannade framför oss och hjälpte mig prata med polisen. Jag var rätt skakig efteråt, och att käbbla med en snorkig polidam som blev skitgrinig när jag inte visste om vi var fem eller åtta km från Malmköping klarade jag inte just då. Bilen fick en väldigt liten buckla mellan extralysena, men främre stötfångaren är av och kylaren är paj. Jag som precis fått kylaren lagad också. Självrisken ligger på 3000:- och i nuläget vet vi inte om de väljer att lösa in bilen eller laga den. Men men, vi klarade oss och det kunde ha gått så mycket mer illa. Synd om lilla rådjuret bara, tur att den i alla fall dog direkt.

Idag ska vi åka till pappa & mamma när jag slutat. Men jag kanske inte kommer härifrån. Jag har fint sällskap här uppe liksom.

Kolla bara!



Massa choklad, frukt och annat smarr att kalasa på. Fast jag har faktiskt bara tagit en liten chokladbit. Klockan sju på morgonen är jag inte så godissugen. Kom igen i kväll, då kan man snacka godissug.

Vår jul firas hos pappa & mamma, efter lunch. Sedan kommer David och Louise ut när David slutat jobba. Barnen är så förväntansfulla över det här. De vet inte riktigt vad som väntar. I går fick de bära in alla klappar under granen. Men Alvin måste ha missuppfattat, för helt plötsligt knallade han upp på övervåningen och började bubbla om att titta på Rorri. Jag lät honom hållas, men sedan kom en bekymrad Alvin ner och tyckte att jag skulle hjälpa honom med något. Då har han öppnat ett paket och funnit en inplastad Rorri-DVD där i. Och den skulle han kolla på, tyckte han. Knäppisen. Tur att han hade öppnat sitt eget paket i alla fall.

Han har legat med sin lilla arm om min hals hela natten. Så underbart gulligt men hemskt varmt. Sedan kom Elis in framåt småtimmarna och frågade om han fick ligga hoss oss. Och så blev han jätteglad när han fick det. Som om jag skulle neka honom liksom. Sedan sa han: "-Åhh. vad mysigt vi ska ha mamma!" och så gosade han ner sig under täcket. "Mysigt!" hör man sedan från det lilla EkotAlvin.

Det gick så fruktansvärt lätt att få barnen att sluta med napp, och det är så grymt skönt att slippa det där letandet efter nappar. Hade jag vetat hur bra det skulle gå hade de fått sluta långt tidigare, men å andra sidan kanske det inte hade gått bra då. Barnen var väl införstådda i att de skulle sluta när det kom snö (mest för att de skulle kunna skicka napparna till tomtens nissar), och de skulle få välja varsin sak från sportaffären. Sedan slutade de med nappen en helg, ingen av dom sa något nä vi nattade dom utan napp och sa att de skulle få napparna sedan, och så morgonen därpå fick de sina stooora paket. Alvin har sagt två gånger att han vill ha napp, han tjatade en kvart kanske, men gud, jag trodde det skulle handla om tjatiga dygn! Kvartar kan jag leva med. Och två gånger. Elis sa en gång att han vad sugen på napp, men så säger han i nästa andetag att han ju är stor nu. Nästa steg är att Elis ska sluta med nattblöja, men det tar vi lite pö om pö. Han sover redan nu utan blöja ibland, och ibland kissar han i sängen och ibland inte. Vi har inte gjort några stora försök ännu. Alvin har vi påbörjat lite på också, men han är så snurrig att han hela tiden glömmer att han är blöjlös. Och så kissar han lite varstans. Men det fungerar att gå utan blöja om man påminner honom när vi är ute, men säger man inget till honom glömmer han bort det. Men det finns ingen som blir så mallig som Alvin när han lyckas sno ett par kallingar av storebror, och var stor han känner sig då.

Nu ska jag diska efter mig, och sedan knalla iväg. Hoppas den här dagen går fort, så jag får åka hem till mina killar.

Önskar er en alldeles härlig jul nu!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0