Tjejmilen.

Idag är det Tjejmilen i Stockholm. Det ska bli kul, det är alltid kul att springa den. Fast i år lär det inte bli så mycket sprunget, jag tappade träningsgnistan efter det där med foten när jag cyklade. Foten har ju varit bra i säkert en månad nu, men lusten att träna försvann på något sätt. Kanske kan Tjejmilen tagga upp mig lite inför höstens träning. Får hoppas det. Kommer i alla fall bara promenera idag, har haft ont i halsen i flera dagar så det är väl osmart att springa.

Har smarrat i mig en macka och lite juice. Skulle gärna ta en kopp kaffe också, men jag blir så fruktansvärt kissnödig av det, och idag passar det inte att jaga bajamajjor.

Ujj, hör barnen härna på ovanvåningen. De tror att jag redan åkt, så här gäller det att vara tyst. Vilket är väldigt lätt. När jag smög upp och monterade bort Alvins svettiga kropp från min arm var jag så försiktig. Ingen vaknade. Jag hann till och med byta om och göra mig klar, och så tog jag ett steg i trappen och då vaknade Sonya. "Ba-BAM" *nerhopp från soffan* "rusk-skak-fladder med öronen-gnugga nosen i alla mattor". Alvin: ÅÅÅÅÅ, LOLA!! Elis: Vo é min napp..?.

Yej. Båda barnen vakna och det var Sonya ärthjärnas fel. Suuuuck. Men än så länge är de inlåsta i sovrummet. Jag kan ge mig sjutton på att Björn inte vaknat ändå. Får se till att låsa ytterdörrarna oderntligt nu, annars vet jag en Elis som knallar ut och bara ska "släppa in lite fisk luft ju". Och så släpper han ut både Sonya och Alvin.

Två tabletter mot migrän är medpackade nu, varm tröja och pengar och VISA. Ska se om jag kan köpa några nya träningskläder, om vi hinner. Det brukar vara så himla tajt med tid när man ska hämta nummerlapparna, ingen tid för lite beslutsångest där inte. En anmälan till nästa års lopp och sedan knalla tillbaka till bussen och åka raka spåret till gärdet. Men det är tur att det går en buss, annars har vi anlitat Björn som chaufför. Men han är inte så sugen på att tillbringa en heldag med massa svettiga tjejer. Skum kille det där.

Nä, bäst att borsta tänderna och nervöskissa en gång till innan vi åker.

Kommentarer
Postat av: Karin Karlen

Åh vad kul! Hoppas allt gick bra!

2009-08-30 @ 09:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0