Morning bloggen.

Nu har jag nio dagar kvar av min semester, ahhhhhh! Björn börjar på måndag, sedan har jag en vecka själv med barnen. Jag har massor att hitta på då, semesterkontot står på 3500:- sköna slantar kvar, och det innebär ju att jag måste hitta på något med barnen för de pengarna, inte kan man spara semesterpengar? Vi har pratat om en eventuell kryssning med barnen, det kanske vore något som de skulle gilla.

Igår var vi på Lådbilslandet, jag inledde dagen med huvudvärk och migrän. Men efter kaffe och Alvedon (tack Linda!) så blev det bättre. Sedan åktes det traktorer, postbilar och motorcyklar, lektes i hoppborg och karuseller och äventyrsland. Helt perfekt med aktiviteter, inte farligt dyrt om ma ville köpa till något. Alvin var lite för liten för de allra värsta attraktionerna, men klarade traktorerna galant. Och så var det ju fritt åk i karusellen, där bodde Alvin.

Väl hemma åt vi lite snabbt, och Björn nattade barnen medan jag tog en långpromenad/joggingtur med Sonya. Jag är återligen så himla glad över att hon funkar så bra just nu. Håller samma joggingtempo som jag, drar inte och tvärstannar inte, bara springer på. Sedan möter vi folk som vill hälsa, och hon står lydigt vid min sida och hälsar försiktigt (ja, det är ju otroligt när det gäller henne) på de som vill klappa henne. Hundar mötte vi många, och inte en gång ville hon fram och hälsa. Går lydigt på min vänstra sida och tittar på de andra hundarna med slak lina, medan alla andra hundar (vi mötte sju stycken) hängde i kopplena, skällde och morrade. Helt plötsligt kan jag då komma på att hon är väldigt duktig, och fungerar så bra just nu. Jag tänker inte på det förrän jag märker hur jobbiga andras hundar är.


Nu ska jag väcka Björn, så ska vi äta frulle. Idag ska vi hälsa på gammelmormor, fira Sabinas Nikolaj och sedan hälsa på pappa & mamma. Fullt schema.

Hoppas ni andra får en härlig lördag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0