Magknip, over?

Gahhh, ikväll har jag drabbats av den grymmaste magknipen det här året. Pheww, nu börjar det dock lätta. Och mitt huvud känns dimmigt. Jag klarar verkligen inte starka Diklofenak, bli så skum av dom. Jag tog en Losec också, jag så grymt dålig koll på vad man kan blanda och inte, men nästan allt är bättre än att må sådär. Undrar egentligen hur dåligt jag ska må innan jag gör något åt det, eller pja, vad gör man? Jag står ut med det mesta. Eller så har jag inte så farligt ont kanske, om jag nu står ut. Skit samma egentligen. Plockade tvätt nu innan jag duschade, och då lättade magknipen.förmodligen för att trycket på magen släppte när jag stod upp och ner, men vad sjutton, så kan man ju inte tillbringa sin tillvaro. Med näsan nere i smutstvätten. Känner att tarmarna verkligen jobbar för högtryck, det onda går i vågor, till sist gör det så j*vla ont att jag nästan blir tårögd, och så knäpper det till långt in i magen, rumlar om, och så lättar det en stund. Men nu är det rätt lungt, som sagt.

Skällde och bråkade så på barnen ikväll, trodde först att det var anledningen till magknipet. Jag får så dåligt samvete efteråt, men gahhh vad frustrerande det är när ingen vill sova FÖUTOM jag. Själv var jag så trött att ögonen gick ihop, men Elis kom på nya saker i ett kör som gjorde att han kastade sig upp ur sängen: ropa på pappa/orkade inte ligga still längre/törstig/kissnödig/måste hämta en bok. Etc. Jag höll på att gå i bitar. Dessutom hade Elis tjurat ordentligt över att han och Björn inte skulle såga ikväll, utan i morgon. Vem tror ni kör igång sågen utanför fönstret, precis när vi börjat sagoläsningen? Suuuuck. Elis blev som tokig och skulle med ut.

Han har härjat ordentligt idag. Tyckte faktiskt lite synd om Alvin, för Elis var så tjurskallig under middagen att det som vanligt gick ut över lillebror. Alvin var med mig inne och dukade så fint åt honom och Elis, vid deras bord. Han fick t.o.m. putsa bordet med fönsterputs (allt för att han inte skulle bli så avis när Elis och Björn for iväg en runda på stan med traktorn, detta för att få Elis på bättre humör efter hans sena tupplur). Sedan putsade Alvin stolarna, och så dukade han och var så noga med att allt stod på rätt plats vid stolarna. Sedan när Elis kom och de skulle äta så ville inte Elis sitta på sin stol, utan i minisoffan. Alvin tyckte det blev perfekt, och flyttade sin tallrik och mugg och gaffel och skulle sätta sig bredvid storebror, i soffan. Men Elis totalvägrade, och Alvins underläpp blev bara längre och längre och han var helt tårfylld. Inte kunde han äta för han vad så ledsen, lillsnutten. Han är så finurlig Alvin, och kommer på så roliga idéer och alternativ, därför brukar vi låta syskonen hållas när de pysslar. Det är så lätt gjort att lägga sig i, men så länge de inte slåss eller är elaka kan de få prova, det är ju mest Alvin som provar sig fram när Elis sätter stopp för hans första förslag. Men idag var det synd om lilleman.

Men de har haft kul idag, först hälsade vi på gammelmormor, det gillar båda barnen. Alvin pratar ofta om att han vill dit, Elis pratar ofta om att han tycker om gemmelmormor. Sedan åkte vi till pappa & mamma där Elis fick åka både fyrhjuling och traktor. Alvin lallade runt och pysslade med allt och ingenting som vanligt. Inte så stora krav från det hållet. Fast mitt i superösregnet åkte vi hem. Killarna hade inga regnkläder med, klantigt av mig.

Nähej, nu ska jag fortsätta läsa min pocket - ISPRINSESSAN av C. Läckberg. Veckan som kommer är inte så kul, jag jobbar fyra kvällar. Varav två som jag jobbar igen åt en kollega. Mån-delad tur. Tisdag-EM+kväll. Onsdag-heldag 8-20. Torsdag-förmiddag + första dagen i skolan. Och så fredag-förmiddag. Lördag-kväll. Söndag ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0