Kräftfiske.

Igår kväll fiskade vi kräftor hos P&M. Fast det är inga mängder som fiskas upp, tror det blev 14 stycken när Björn och pappa vittjade timmen innan midnatt. Barnen fick vara med och lägga i burar och vittja några mörtsugor, så de fick greja lite med beten, kräftor och firrar. Sedan bjöd vi pappa & mamma på pizza, och lite chips och ostbågar på kvällen. Det var jättetrevligt. Fast till sist var det bara mamma som var vaken, Elis och pappa gick upp till tv:n, Alvin och jag låg och myste i en soffa och Björn, fiskaremästaren själv, låg i en solstol inlindad i en filt. Vid halv elva packade jag in två sovande knattar i bilen och åkte hem. Fast det var nära att vi inte kom så långt. Vid utfarten vid P&M såg jag inte att jag mötte två bilar i varje körfält, jag trodde de låg efter varandra, det brukar man ju göra. Fanns inte i mitt huvud att någon skulle köra om när regnet öste så vindrutetorkarna fick gå för fullt. Och det var väl därför jag inte såg. När jag väl hade svängt ut började bilen i mitt körfält blinka-blinka-bilnka med helljusen och då fattade jag och körde ner en bit i vägrenen. Men jag undrar vad som hänt om han inte blinkat så...

Innan på dagen hade vi hälsat på mormor, vi hade lite lunch med som vi bjöd på. Så såg vi att hon inte hade något alls hemma att äta varken till frukost eller middag, så vi handlade åt henne utan att tala om det innan. Hon blev jätteglad. Fast hon blir alltid glad när vi är där. Jag och Alvin gömde oss bakom en buske när vi såg henne sitta ute, och så skulle Elis gå och krama henne. Men han satte sig bara bredvid, och satt så nästan en minut och bara tittade på henne. Hon själv tittade åt ett annat håll, och så hörde hon inte att Elis sa hej flera, flera gånger. Vi går nog och hälsar på henne idag också, hon blir så glad över besök, och jag har inget jag "måste" göra som jag inte kan göra ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0