Kolmården.

Idag har vi spenderat helaste dagen på Kolmården. Underbara, underbara små snälla killar vi har. Det har gått hur bra som helst, vi har ätit glass, fikat och kollat på läbbiga djur. Om ni spanar på pixbox kommer det upp bilder så småningom.

Lördagen inledde vi med att ta med mormor ut till pappa & mamma, där vi fikade. Bara jag och Alvin, Elis var kvar hemma och hjälpte Björn och farfar att gjuta. Framåt eftermiddagen åkte vi till småttingarnas kusin i Katrineholm, där vi fikade, barnen lekte sig helslut, och så åt vi. Kanontrevligt :-).

Uteätningen i Eskilstuna var också jättetrevlig. Det är rätt skönt att äta i lugn och ro, det händer inte så ofta nu för tiden. Fast barnen är faktiskt duktiga, en kvart brukar de kunna sitta still och det räcker tycker jag. Förr var ju Alvin så skrikig att en av oss alltid fick bära honom, och den andre fick äta snabbt. Man glömmer så fort hur det är när de är sådär riktigt små... På ett sätt saknar jag det, men på många andra sätt är det skönt att de är större.

Just nu står en överspeedad Alvin och kallar mig "Mamma muu!". Jag kan tycka det var rätt skönt när han inte pratade, haha. Dessutom undrar jag vad de lär ut på barnens förskola. Alvin kallar nämligen allt flygande för "e-ko-rreeee". Och alla små pinnar för "niiigel!" (han blandar ihop just "snigel" och "mask", och pinnarna är ju rätt lika maskar, varje gång han hittar en liten pinne tror han det är en mask... Han är smart. Han brås ju på sin pappa ;-) (Min framtida svärmor sa en smickrande sak när Elis var liten: "Åhhh, han är så smart, det har han efter sin pappa!").

Nu ska jag tvångslägga mina två små knattar. De somnade i bilen på väg hem och vaknade strax efter sex nu i kväll, ingen av dom är trötta efter den tuppluren, men nu är deras mamma trött så i säng ska dom.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ha ha ha! Du ska se att det är du som säger så om dina barnbarn om sisdär 25 år. "Åhh, han är så smart, det har han efter Elis!" (som i sin tur har fått det av Björn) Ha ha!

2009-08-04 @ 08:31:19
URL: http://willman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0