Vimmelmamman.

Har ni läst hennes blogg? Så gripande. Jag kan inte sluta läsa. Kom in på hennes blogg tack vare en en slump någon gång förra veckan, och nu oroas jag med henne, hoppas och väntar.

Jag började läsa från första start, nästan 1,5 år tillbaka. Det blir bäst så tycker jag, att inte läsa alla tunga besked från början. Om hur lycklig hon var med sin son Lennox, och sin man, sitt jobb. Och hennes högsta önskan var att allt skulle få vara som det varit.

Sedan, i april förra året, far hon akut in på sjukhuset, efter magont. Där hittar de en cancertumör i tjocktarmen, och 80 cm av hennes tarm plockas bort. I bloggen får man följa hennes cellgiftsbehandlingar, hennes tankar. Hur hon fortfarande jobbar som vimmelreporter trots att hon är sjuk. Förhoppningarna om att de inte ska hitta fler tumörer, att hon ska bli friskförklarad. Hon är väldigt öppen med bilder, filmer och tankar.

Nu senaste dagarna har hon väntat på beskedet om hennes lever, om de verkligen funnit metastaser där i. Är ni nyfikna på hur det går för henne så läs hennes blogg, jag fängslas av den och tror ni också kommer göra det.

http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman//


Kommentarer
Postat av: Joelene

Har följt den i några månader nu, första gångerna jag satt o läste där så rann tårarna, vilket dom faktiskt gör rätt ofta när jag läser hennes blogg, därav är jag bara in nån gång i veckan, men läser den det gör jag... Man blir gripen och som du säger, man hoppas, väntar och oroas....

2009-04-23 @ 14:35:13
URL: http://dukanva.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0