Stressad?

När man är stressad och jagad så smittar det ju av sig. Hade ganska bråttom igår, när jag hade lämnat barnen kvart i elva. Skulle städa hos mormor, vilket brukar ta exakt en timme. Sedan skulle jag träffa Maria för lunch, vid tolv. Och börja jobba 13. Innan dess hade jag tänkt att hinna in på Folketredaktionen här i Flen och sätta in en annons, och dessutom köpa lunch åt mormor. Så när jag hade städat, i racerfart för jag var klar tio i tolv, så sprang jag ner på redaktionen. Hade mailat en bild till tjejen där tidigare under dagen. Hon sa att hon hade svarat på mailet, men det hade jag inte hunnit se, för jag var så, ehh, stressad. Hon hade i alla fall skrivit att jag kunde ta det luuungt, för de skulle visst inte stänga förrän sent idag. Annars stänger de ju tolv, tror jag. Jag fick beröm för den fina bilden, hon trodde jag hade mailat in fel bild, för den här såg inte ut som en vanlig "Det ska vi fira"-bild. Gulligt

 sagt. (klickbar bild för större format)

Sedan hann jag även köpa mat åt mormor innan jag och Maria lunchade. (köttbullesmörgås på Violen)

Annonsen då? Ja, det var ju "Det ska vi fira"-annons, tills på tisdag när Elisskrutten fyller tre år. Håll utkik i både Kurren och folket den dagen :)

När jag hade lunchat så jobbade jag till 16, typ. Fick faktiskt gå en kvart tidigare idag, så jag ringde dagis och kollade om barnen var vakna och klara, så åkte jag och hämtade dom lite tidigare. Sedan åkte vi till Rätt Pris, och köpte varsin glass. Väntade på Björn, han skulle komma och hämta Alvin så jag och Elis kunde köpa nya skor åt honom. Han har bara vinterkängorna, och stövlar och sandaler. Men inga stadiga gympaskor. Och i sportaffären fanns det ett par som han älskade. Karborreknäppning, och silverpaljetter. Wow, vilka glassiga skor. Jag har faktiskt aldrig sett neutrala barnskor med paljetter, det brukar alltid vara rosa och röda detaljer på. Men de här var grå/vita. Jättefina. Elis är stormförtjust.

När det inköpet var klart handlade vi lite på Coop, åkte hem och plockade fram grillen. Sedan kom Alvin och Björn och vi grillade. Det var så varmt ute att vi övervägde att äta ute, men inga möbler var framme och det är inte så trevligt att plocka fram dammiga möbler. Jag vill tvätta av dom innan de används, och det hann vi inte. Efter maten städare jag coh Alvin ovanvåningen, och han duschade. Elis och Björn var ute och grävde, Elis fick lite "fika" (läsk) och satt på trappan och studerade Björn när han grävde med traktorn. Sedan fick Elis var med när de handgrävde. Strax efter nio kom Elis in, då frös han och var kissnödig. Så då blev det tvätt, och pyamaspåtagning. Sedan hade vi myskväll vid tv:n.

Jag somnade så klart vid filmen vi skulle se, "The day the earth stod still" (fan så mycket svårare att uttala). Den var bra, tills jag somnade. Ändå var jag uppe två gånger och fixade fika/tog ur linserna bara för att inte somna. Narkolepsi light kanske?

Idag hade vi planerat att åka till simhallen, och sedan köra hö. Men vi skippar simhallen och tar det i morgon istället. Björn skulle ha varit upptagen i morgon, men nu blev det inte så. Så då kan vi dela upp aktiviteterna på två dagar istället. Köra hö gillar Elis, då får han kolla på lammen. Han sover just nu, eller myser rättare sagt. Ligger och småpratar med Björn. Fast Björn sover. Det är bara Alvin som är morgonpigg till tusen.

Hoppas ni har en trevlig lördag, vädret ser ju lovande ut.

Vad tycker ni om den nua kantjusteringen på bloggen? Är det lättare/svårare att läsa om jag kanrtjusterar alla inlägg? (Det ser prydligare ut, tycker jag, men det är ju inte jag som ska läsa)

Tjingeling // Hanna ♥ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0