Morning, morning!

Idag flydde jag hemmet så fort jag kunde. Fast egentligen ville jag inget hellre än att stanna. Alvin vaknade strax innan sex ungefär när jag gick upp. Sedan har han sjungit i sängen, fram till halv sju då han började bli uttråkad. Och jag som inte träffat honom sedan i fredags förmiddag, det är ju två dygn sedan! Elis var vaken igår kväll, så honom fick jag umgås och mysa med en stund, tills han somnade. Men jag saknar Alvin. Lillsnutten. Han var vaken när jag kom hem vid halv nio igår kväll, höll precis på att somna. Hade jag gått in och hejat på honom så hade han inte somnat förrän säkert en timme senare, och det är ju lite väl sent. Men jag hörde honom i morde, när Björn hämtade in honom i sovrummet: "-Mamma! Mamma! ....mamma...?". Han blev så snopen när min sänghalva var tom. "-Mamma jobbar." sa Björn, och det var visst ett bra svar enligt Alvin för något mer hörde jag inte.

Barnen hade haft jättekul ute vid farmors stuga, där de firade påsk. Farmor & farfar, Elis, Alvin & Björn, Calle & Bibbi (faster och farbror till Björn), Lovisa & Staffan, Josefina och Ola, och så Anders, Linda & Hugo. Stort gäng. Hugo och Elis hade busat tills de stupade. Alvin gjorde som vanligt, han tog en låååång tupplur för att slippa all uppståndelse.

Jag hade en riktigt bra dag igår jag också. Jobbade till tolv, sedan bytte jag om till träningskläder och cyklade ut till pappa & mamma. Satt i solen och gjorde noll och nada tills det var dags att cykla tillbaka till jobbet. Underbart! Ska göra samma idag, fast idag har jag ombyte med mig. Tänkte greja lite i stallet, sedan duscha och efter det njuta i solen. Skönt att cykla, jag har visst bättre kondis än jag trott. Blir knappt svettig, och jag upplevde alla backar som rätt jobbiga förra året. Så det är ju skönt :-)

Nä, nu ska jag knalla ner och släppa in Cicci på kontoret här.

Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0