Min fredag.

Fredagen gick fort. makalöst fort. Jobbade 8-16, hann med att luncha med Maria också. Det var trevligt, och det går alldeles för länge mellan de tillfällena.

Slutade 16, och handlade åt mormor. Sedan åkte jag hem, och plockade fram cykeln, bytte om och packade Elis cykelgrejor. Mötte upp Elis, Björn och Alvin halvvägs till farfar. Elis fick byta om, och sedan åka med mig på cykeln till pappa & mamma. Där fick Elis paket, för det var ju hans namnsdag. Plutten. Han fick även en liten sopbil av gammelmormor. Han älskar bilar med flak eller släp. Och cykla (åka med i cykelsadeln) är en sak han verkligen tycker om. Jösses vad han pratar om allt han ser. "-Mamma kolla en blå blomma och en gul blomma och massor av VITA blommor Mamma OJ vad vi ska plocka blommor i sommar åh nej mamma akta vattnet man får inte köra ner i vattnet för då blir cykeln blöt och där i bor fiskar dom är blöta dom kan man äta visst ska vi fiska i sommar men då måste man ha regnkläder på sig och jag har inget metspö." PUHHHH. Jag blir liksom trött av att bara lyssna. Fast det är kul att kunna ägna uppmärksamhet åt bara honom och alla hans funderingar. Detsamma tycker jag om att bara vara med Alvin, det är kul att ha killarna lite var och en för sig, för man hinner upptäcka så mycket dom funderar och klurar på, saker som går en förbi när man just för stunden är koncentrerad på den andre.

När vi kom tillbaka till stan åkte vi in på ICA, köpte lite helggott. Typ rostbröd, färskpressad juice och annat gott. Och så cyklade vi hem, och jag började städa. Dammsög, dammade och moppade ovanvåningen, samt bytte sängkläder. Detta hann jag under den tiden Björn for iväg och köpte pizza, så då gick det undan. Efter pizzan hade jag kvällsmys med barnen, Björn var ute och grävde. Jag tror jag somnade före killarna, jag var skittrött. Minns att Björn kom upp med te vid tio-tiden, och jag drack visst mitt te, men jag har inget minne av det. Så social är jag på kvällarna. Fast jag går ju upp vid halv sex, så det är ju inte så konstigt att jag är seg på kvällen.

Nu ska jag väcka den äldste av killarna i det här hushållet. Jag har hunnit städa här nere nu på morgonen, och nu har jag suttit en stund med kaffe.

Tjingeling // Hanna ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0