Långkväll.

Pja, det har knappast känts som långfredag idag, jag tycker dagen har gått fort. Bara tre dagar kvar av den här jobbhelgen.

Kom hem strax efter åtta, och blev grymt besviken när båda barnen sov. Elis brukar alltid vara vaken och ivrigt förhöra mig om vad jag har varit och vad jag har gjort, sedan berättar han vad han gjort och vad han ätit och om pappa blivit arg på honom. Oftast alla frågor i samma andetag. Och så sov han när jag kom. Vilken besvikelse. Alvin sover så gott som alltid när jag kommer, men Elis brukar kvällsfika med oss. Björn förstår inte hur jag kan bli besviken över en sådan sak, men sjutton, jag längtar ju efter barnen när jag jobbar. Jag vill liksom umgås med dom när jag kommer hem.

Nu har vi fikat, och jag har slumrat framför tv:n. Björn for iväg med bilen och köpte mjölk till téet, och passade på att köpa chips. Det var rätt länge sedan. Trots att jag bara äter några nävar innan jag blir mätt får jag grymma samvetskval över de där chipsflingorna jag sätter i mig. Och det godiset jag dessutom nallat av. Även om det bara rör sig om ett par bitar. Larvig man är, detgör liksom till eller från.

Nu ska jag sova, kanske kolla Tradera en sväng innan bara.



Tjingeling // Hanna ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0