God morgon bloggen!

Nu bloggar jag på arbetstid. Eller, nej, jag ångrade mig. Jag börjar inte förrän sju. Men jag bloggar från jobbets dator, så viss jobbanknytning har jag ju ändå.

Börjar sju, men var klar så sjukt tidigt hemma. Gick upp ganska precis sex, och gjorde mig klar. När jag var ombytt och frullen packad så var klockan kvart över sex. Då plockade jag fram kläder och påskägg åt pojkarna, snabbplockade bland alla kläder och så gick jag ut med hunden och grävde fram cykeln ur boden. Och ändå var klockan inte mer än halv sju när jag satte mig på cykeln och trampade iväg.

Men det är ganska fridfullt här. Hoppas dagen fortsätter i det fridfulla tecknet. I alla fall timmen mellan sju och åtta, när folk kan ringa sig sjuka. Har redan nu grymt ont i magen, tror det var de där förbenade chipsen jag åt igår. Jag som inte ens gillar lättsaltade chips, varför i hela världen skulle jag äta av dom när jag vet att jag får magknip efteråt. Om de ändå hade varit goda hade jag ju kunnat njuta för stunden. Men jag blir så sjukt sugen på onyttigheter framåt kvällen, så det var nog inte chipsen i sig jag var ute efter, utan fettet. Jag som ätit perfekt under dagen. Gröt och ägg till frulle, lasagne med massa grönt till lunch, ett päron på eftermiddagen och så lasagne och grönsaker framåt tidig kväll. Och de kvällarna när jag under dagen ätit bra, de är som jobbigast, då blir jag som mest sugen. Och så mår jag alltid dålig efteråt.

Drömde att Björn var magsjuk, och att han hade spytt ner alla mina kläder i sovrummet, så jag fick kasta allt. Så när jag vaknade, lätt illamående och med ont i magen, var jag övertygad om att det var sant, att Björn faktiskt VAR magsjuk och hade smittat mig, och vem skulle jag nu sjukanmäla mig hos? Ja, jisses.

När jag jobbat klart första passet idag, mellan 7-12, ska jag cykla ut till pappa & mamma. Det är sju kilometer dit, om jag räknar hemifrån. Så då blir det i alla fall 14-15 kilometer att lägga i min cykelpott. Glömde min cykeldator hemma, det är en underbar liten pryl som man sätter på cykeln och som då räknar ut tempo/sträcka man cyklat/tiden man varit i rörelse/samt klocka. Den sitter på styret, och jag minns sedan förra årets Tjejvätter att jag nog stirrade mer på antal kilometrar på skärmen än vad jag kollade på vägen jag cyklade på. Tror den stämde sådär som på några meter när vi var i mål.

Nä, dags att stänga ner här och hälla upp lite kaffe. Och jobba upp den myndiga farliga rösten ifall någon skulle ha fräckheten att sjukanmäla sig en påskafton.

Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0