Fredag!

Vad underbart att det äntligen är fredag! Jag har längtat som en tok, känns det som.

Igår gick jag o pappa Lidarondan, det var jätteskönt att vara ute och gå. Sonya var med och hade enorma vårkänslor. Sedan började jag jobba på eftermiddagen och oj vad trött jag var, sjukt jobbigt.

När jag slutade jobbet skulle jag åka ut till pappa & mamma och hämta en sak, och när jag är vid Finntorp ser jag massa varningstrianglar i bussfickan. När jag kommer närmre ser jag att det är Björn och traktorn som står där, då har traktoraset stannat halvvägs ut till pappa & mamma. Björn var så arg att han var på vippen att tippa ner skrället i sjön. Farfar satt barnvakt när jag jobbade och Björn skulle köra traktorn, så han hade packat in två skittrötta småknoddar i bilen för att hjälpa Brörn. Han kom strax innan nio, då fick vi bara packa om barnen och sedan åkte jag hem med dom. Stackars killar, ingenting hade de ätit och trötta var dom. Snabbmiddag med köttbullar och makaroner och sedan sängen, ändå kom de inte i säng förrän strax efter tio. Björn kom hem 00.40, och då var han så glad så, för då hade han hittat felet. Igen. Sådär låter det varje gång Skrället (traktorn) krånglat. Är det inte någon packning så är det luftfiltret som är slut, eller kondens i tanken, etc, etc. Och så jävlas den igen sedan, nästa gång. Men på ett nytt sätt. Jag har liksom hört det där förr: "Nu har jag kommit på vad som är fel, *super-lång-utläggning-om-något-som-låter-självklart-men-som-jag-inte-begriper-ett-smacka-av*". Uj, uj, uj.

Tjing! // Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0