Sjuka barn.

Idag hann jag knappt starta hos mina brukare förrän de ringde från dagis och meddelade att Elis var krasslig. Björn fick åka och hämta honom, sedan tog jag över när jag slutade. Hann med att lämna en matlåda åt mormor också, innan jag var tvungen att åka.

Elis var hungrig när jag kom hem, och han ville ha pizza. David kom över och ville beställa en bakispizza, och det passade perfekt. Jag & Elis åkte och köpte, och David hade Alvin här hemma. Perfekt med barnvakt på andra sidan gatan.

Fast jag åt inte pizza, det äter jag sällan. Åt min matlåda istället, broccoli och vitkål med pastasås. Nu puttrar kaffebryggaren och jag ska snart ge mig in på dagens femte kopp. Har en helt egen stund varje morgon innan jag börjar jobba, då går jag till Café Violen. Lämnar barnen 7.10, och börjar sedan jobba 8.00. Däremellan hinner jag sitta trekvart med en kaffe och morgontidningarna. Det är en av dagens skönaste stunder. Alldeles ifred, det är tyst och mörkt. Jag, kaffet och tidningen. Underbart!

Fixade alla räkningar igår, och jävlar i min låda, den här gången blev det inte mycket kvar på räkningskontot. Knappa 10´ gick allt på. Det blir mycket när när el OCH vatten&avlopp kommer samma månad.

Nä, nu ska jag slösurfa lite. Alvin är för en gångs skull nöjd, och Elis slumrar vid tv:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0