Idag då?

Vaknade vid sex, som vanligt. Liten Alvin hade snoozat klart och då är det till att gå upp på tre röda. Gjorde havregrynsgröt och kaffe åt mig och Björn, och Elis fick snooza i sängen. Han har sovit dåligt de sista nätterna, har många nattskräcksanfall nu igen. Tycker så synd om honom, men det går inte att göra så mycket. Han får sova hos oss, då brukar det lugna sig. Sedan vaknade Alvin vid tre, och ville ha välling. Konstigt att han var hungrig, för vi åt en sen middag vid halv åtta och han vräkte i sig en stor portion med korv och mos, och så kvällsvälling på det. Men vid tre skulle han ha mat igen. Sedan blev det samsovning med alla goa ungar, trots att det är trångt, svettigt och ganska obekvämt så är det sjutton bland det mysigaste som finns, att få sova tillsammans med barnen. Alvin ska helst sova uppepå mitt huvud, det blir så lurvigt men ack så mysigt *älska*.

Nu har Elis vaknat, och ville kolla på Byggare Bob, så det gör han. Alvin grejar hos mig här inne vid datorn, och jag håller på att tankar upp bilder till pixbox. Ska snart packa fika och så ska vi ge oss ut till Yxtaholms slott och fika tänke jag. Det är utvackert såhär års, och jag vill verkligen gå dit nu när jag är ledig. Ska se om pappsen följer med också, han brukar vara villig att fika närhelst det bjuds ;-).

Idag måste jag betala alla räkningar, jag har helt glömt bort det. Kollade på kontot, och blev så glad över att se att jag har flera tusenlappar kvar när allt är draget och sparat. Ja, jag har ju lön nu, inte bara föräldrapenning, första lönen på 2.5 år. Nu är jag ingen bidragsmänniska längre. Trots att jag bara jobbar 50% får jag ändå ut mer än vad jag tog ut i fp. Jag tog ut ganska lite dagar, så lite jag kunde. Men jag ska spara pengar nu, under den tiden jag varit mammaledig har vi knappt sparat ett dugg. Har hellre pengarna tillgodo i mammadagar än som hundralappar på sparkontot.

Men jag måste shoppa någon dag. Höstskor, någon varm kofta och lite stumpbyxor i olika färger vill jag ha. Vi ska ha shopping/tjejdag den 11:e oktober. Jag håller på att planerar den dagen, de andra är lediga så nu har jag tagit mig fria händer att arrangera vår dag, haha. Vi har bestämt att vi ska åka och shoppa och käka på förmiddagen, sedan ha Ben&Jerrys provning på kvällen. Tiden däremellen måste fyllas ut och det är det jag planerar. Fast det blir inget storartat, det ska bara bli så himla kul att träffas allihopa och inte snacka ett ord jobb.

Sedan måste jag ha några kläder till alla begravningar. Usch. Pappas bror dog förr-förra veckan, och begravs den 10:e oktober. Sedan dog min mormors syster, min gudmor, i torsdags, men inget begravningsdatum är satt ännu. Jag har så dåligt med svarta kläder, jag måste hitta någon kjol i alla fall. Tycker inte det passar med svarta jeans i kyrkan, men det är det enda svarta plagget jag har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0