Vad jag är snäll.

Som låter Björn få sovmorgon. Eller hur ;-). Jag gick upp vid halv sju, med en morgonpigg Alvin som var på lekhumör. Elis kom bara tio minuter senare. Jag satte på en kanna kaffe, och Elis ville ha varm choklad. Sedan tände vi en brasa i spisen och satt och myste i värmen.

Nu kollar Elis på Byggare Bob, och Alvin dammsuger bredvid mig. Han har blivit bättre på att leka själv, det är guld värt. Fast varannan minut kommer han och gosar ner huvudet i mitt knä och liksom "frågar" om vi ska hitta på något. Då måste man säga med riktigt barsk röst "Nej, jag vill inte nu." Och det funkar nästan alltid. Men han får också komma upp och se vad jag gör här vid datorn, han är inte helt bortglömd snutten.

När vi käkar frulle sedan ska jag ta barnen på en promenad och gå ner på stan. Vi ska gå på Violen och köpa med oss kanlebullar och sedan bjuda gammelmormor på. Idag är det ju Kanlebullens dag, det måste firas ordentligt! Sedan, om barnen verkar orka, ska vi baka egna bullar. Kanske hälsa på mormor som kom hem från Polen igår. 



Nu är det dags att jaga upp Björn från sängen, vi hörs senare hoppas jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0