Helgen.

Helgen i stort var så lugn och skön, precis som en helg ska vara. Fast det var ju verkligen skittråkigt med allt regn i går, jag hade tänkt göra så mycket men det blev ingenting av allt. Dock sprack det ju upp lite framåt kvällen, och då hann jag med att fota en stund. Har fullversionen av Photomatix nu, så jag tänkte testa det ännu mer.

Någon som känner för att ge mig en SB800? Ska kräva en sådan av Björn i julklapp. Ni vt, bli en riktigt hemmafrubitch och bara räkna med att få julklappar för flera tusenlappar *hehe*. Nä, skoja bara. Men det vore kul att ha en sådan.



Vidare då. Alvin suddar runt mig här inne, leker med massa prylar och kommer med jämna mellanrum förbi och talar om att han finns. Elis är på ovanvåningen och myser med hunden. Igår kväll hittade vi dom i vår dubbelsäng, sovandes. Han och hunden alltså, dom är så gulliga.

Somnade vi tv:n igå, och drack te i sömnen. Det händer rätt ofta, att Björn fixar te när jag somnat vid något ointressant tv:program. Och så fikar jag i sömnen, dvs klunkar i mig en mugg direkt och somnar om. Men jag mins oftast inte att jag druckit det, bara att jag vaknat till när Björ kommit upp med det.

I lördags kollade jag på Stjärnor på is. Det var kul, men jag är oerhört fashinerad över att de ändå är så duktiga. Tony hade väl aldrig stått på ett par skridskor, men det kändes som att alla ändå hade dans/skridsko/koreografisk bakgrund. Ingen ren nybörjare, eller total grönjöling. Skulle jag ha varit med så skulle det behövas med än de där åtta veckornas träning innan jag ens skulle tordas släppa sargen...

Idag har jag tänkt att köpa lunch åt mormor vid elva, ja och innan det köra ut en matlåda till Björn som han glömde hemma. Efter det ska jag hem och packa lite ombyte till killarna och sedan köra dom ut till pappa & mamma, där de ska vara medan jag jobbar mellan 13-15.30. Kort tur, men det är bara en ledsagning då jag egentligen är ledig idag.´Skippar i öppna förskolan idag, grabbarna, och jag, kan ta det lungt istället. De träffar ju barn hela dagarna annars, och jag träffar folk när jag jobbar. Så ingen av oss har egentligen det där behovet längre.

Kommentarer
Postat av: gabriella

vad fin din blogg är... denna följer ´jgag gärna. Kram gabriella

2008-10-06 @ 11:30:37
URL: http://http//www.gabriellur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0