Tidigt, eller ännu tidigare.

Alvin vaknade sju i morse, och jag gick upp direkt. Sju, det är inte så tidigt tycker jag. Tills jag vaknade till och insåg att klockan ju är tillbakaställd en timme, alltså är hon ju sex. Snaaark. Fast antal sömntimmar är ju samma som om jag hade sovit till sju, så jag ska väl inte gnälla. Och jag la mig väldigt, väldigt tidigt.

Jobbade helaste dagen igår, började sju och slutade åtta. Det var en lång dag, och jag var helt slut när jag kom hem. Kastade i mig lite överbliven tacos innan jag duschade och somnade. Det finns ju ingen vits med att sitta vid tv:n och sova, jag orkar inte vara vaken. Björn blev väl så lagom glad över att jag visade samma sociala sida som i fredags, då hade jag jobbat kväll, och la mig nio.

Alvin går omkring och säger "DITT! DITT!" åt Sonya. För det säger ju vi så ofta, haha. Alltså "sitt." Han är så söt när han härmar oss. En sak till som han alltid säger är "Bä, bä -iaaa!" När Elis går och sjunger på "Hotta brudar" sjunger Alvin "Bä bä -iaaa!" (Bä bä vita lamm älskar han, speciellt versionen där han får säga "yeah!". Så han sjunger "Bä bä, yeah!") Elis går omkring och "belar bummor". Han är "Nico", Nico "belar bummor". Och "buss unger". Han rabblar alla medlemmar i Iron Maiden och var de gör, vem som spelar vad. Nico är visst bäst, för han för mest oväsen. ah, ni kan säkert lista ut att jag inte lärt honom det.

Nu sitter jag med dagens första kopp kaffe, och har precis ätit lite upptinade jordgubbar.Frysta jordgubbar som jag tinar lite snabbt i micron, det blir skitgott. Har stekt några ägg som vi ska ha med oss idag, limpsmörgås med ägg, det hör till. Pappa & mamma tar kaffe med, och jag tar mackor till barnen och mig, och lite kex. Vi ska till Julita Julmarknad, det har blivit lite tradition att åka dit. Väl tidigt för julstämning, men ändå. Man får en skön försmak av vad som kommer snart. Jag saknar att vi inte ska åka till Lübeck iår bara, det har varit så himla mysigt. Men mamma ville inte åka, eftersom hon var i Polen en vecka för ett tag sedan. Ja, det blir mycket ledigt från jobbet, så jag förstår henne. Vi får åka nästa år istället.

Nä, nu ska jag pussa på barnen och gå ut och hämta in ved.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0