Tandvärk.

Jag fick en bit äpple mellan tänderna i helgen, och det där har retat mig i flera dagar. Och nu får jag inte bort det. Köpte tandtrådsstickor igår, men det hjälper ändå inte. Har bara fått superont i tandköttet, för jag är rätt dålig på att använda tandtråd i vanliga fall. *mutter*

Lämnade barnen i morse, tog min sedvanliga fika på Violen och sedan hann jag inte mer innan Maria ringde och meddelade att den jag skulle träffa var sjuk. Men jag hann med att rapportera alla mina tider i PS och diffa i TimeCare, sedan städade jag åt mormor, därefter handlade jag och sedan köpte jag mat åt henne. Hämtade barnen, handlade åt oss. Åkte hem, gav Elis en bok jag köpt åt honom "Karius och Baktus", som vi läste när vi vilade. Och så har jag börjat med maten nu, tänkte göra kycklingcurrygryta så jag har lite kycklig ligger på avsvalning, och passar på att blogga under tiden.
 
Vaknade supertidigt i morse, vaknar nästan alltid några minuter innan Alvin piper om morgonvällingen. Tror att jag i sömnen hör honom böka runt sådär som han gör innan han vaknar, och då vaknar jag till men minns inte att jag hört honom. Strax innan fem var klockan när han vaknade, strax efter vaknade Elis och var jätterädd för tandtrollen som bodde i hans rum. Därför köpte jag en bok om tandtrollen, lite bearbetning sådär. Men ingen av oss somnade om, så vi gick upp och gjorde frulle strax efter halv sex.


Fast jag somnade himla sent, eller, som vanligt framför tv:n. Men jag hade jobbat på kvällen, så jag var skittrött. Gjorde en äggröra på lite lök, svamp och kryddor och efter den somnade jag som en stock framför tv:n. Det var därefter, när jag skulle lägga mig, som jag inte kunde somna, och låg & lyssnade på Ajvides "Människohamn". Åhh vad den är skitläskig. Uhhhhhhh. Nu har jag kommit till ett stycke i boken där alla som bor på ön blir mer och mer konstiga. Ett ung flicka knuffade i sina tre skolkamrater i isvatten, sedan var hon som förbytt och knappt kunde de vuxna hålla fast henne. Och precis innan det hade två av den där byns "karlakarlar" försökt fälla träd över byns gamla hus, och dessutom försökt såga ihjäl varandra. De blev också som förbytta och låste in sig i sin hem efter det. Urr, jag bara vill lyssna mer, och mer, och mer... Spänningen kryper fram, liksom sådär seeeegt, och det blir bara otäckare och otäckare. Hans (Ajvides) "Låt den rätte komma in" har premiär i helgen, jag & Björn har pratat om att åka och se den. Ska kolla när den kommer till Eskilstuna, för den vill jag så gärna se. Boken var superbra.

Nä, nu kallar min kyckling i köket, bäst att börja med den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0